Litt søndag på en lørdag

Categories Blogg
  1. I dag har vi søndagsmiddag på en lørdag. Er det ikke herlig å kunne lage et godt måltid for å samle familien, jeg må huske å sende melding til min eldste sønn, lokke han hjem til et nydelig måltid. Det virker hver gang.

Så idag blir det svinesteik med godt tilbehør. Jeg sitter bare å kjenner at lukten brer seg i huset. Guri hvor jeg gleder meg til å smake. Men jeg må nok bare smøre meg tålmodighet, nærmere bestemt tre timer før jeg kan sette tennene i den.

I den anledning har vi fått oss ny kokk. Jeg tenker at han om et par år er klar for “Junior Masterchef”. Den gutten elsker å få “kokkelere” på kjøkkenet, og finner alltid en mulighet til å være med. Det er ikke måte på hvordan han alltid klarer å smiske seg til å få være med assistentene på kjøkkenet.

Nå er det heldigvis begynt å løsne med toalett treningen også. Han har endelig begynt å gå på do i både barnehagen og hjemme, så nå begynner jeg å se lyset i enden av tunnelen. I dag har han gitt beskjed hver gang han må, og så lenge han får styre det selv så går det bra. Men han har litt av et temperament, og går ikke alt etter planen så stiger trykket over alle skalaer. Men det er vel ikke annet å vente når en Finnmarking og en Sogning får barn sammen😂

Datteren var fornøyd med kvelden igår, og de hadde hatt en fin kveld. Jeg må bare gi en honnør til alle foreldrene som har arbeidet mye for å gi ungdommene en uforglemmelig kveld. Gi dere selv et stort klapp på skulderen og hell noe godt i glasset i kveld, det har dere virkelig fortjent! Samfunnet hadde rett og slett ikke gått rundt uten hjelp fra dere frivillige samaritaner.

I dag blir det innkjøp av scooter til min datter. Det er en ny tid på vei med nye bekymringer. Det er godt når de begynner å vokse til og klarer seg selv, men jaggu meg er det mange bekymringer som følger med på kjøpet. Jeg pleier å si at når man har ungdommer i hus blir man nærmest som en småbarnsmor igjen. Og nå skal hun ut på veien, ut i trafikken som den mest sårbare trafikanten av dem alle. Det er bare å stålsette seg.

Den tid den sorg, hun må ihvertfall få sertifikatet først. Ute er det rene vår stemningen. Gradestokken peker stadig oppover, og vinteren er et tilbakelagt kapittel (håper jeg). Så idag tror jeg at jeg skal prøve å komme meg ut litt for å få litt luft. Kanskje Isak vil være med på en liten tur, og hvem vet, kanskje blir det en ny tur til månen, for fantasien har ingen grenser…..

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *