Helgen banker på

Categories Blogg

Helgen står for døren, endelig, for av en eller annen grunn syns jeg denne uken har vært lang. Men nå er det heldigvis bare timer til vi kan samle gjengen og legge beina på bordet.

I dag må vi også “dolle” opp datteren i huset slik at hun blir klar og fornøyd til kveldens store begivenhet. Jeg gleder meg til å se henne ferdig pyntet. Hun lever i joggebukse og treningstøy til vanlig, derfor blir overgangen stor når hun først pynter seg for fest.

Her var det ingen tid å miste. Jeg kjøpte en hudkrem i går som gir litt farge på vinterblek hud. Jeg skal jaggu meg begynne å bruke den jeg også, for man føler seg litt mer vel med litt farge på huden. Så første bud var å smøre henne inn.

Gud hvor jeg savner den tiden der man sto og gjorde seg klar for fest. Rev ut alle klærne fra skapet i jakt på det perfekte antrekket. Jeg elsket å pynte meg opp, krølle håret, sminke seg, ha fortrolige samtaler med venninner på badet, kriblingen i kroppen for hva kvelden ville bringe, og før eller siden vil nok min datter få de samme opplevelsene.

Det håper jeg ihvertfall, for det er en del av ungsdomtiden som er fin og som jeg ikke ville vært foruten. Det er i denne tiden av livet man skaper vennskap som kan vare livet ut, oppdager nye sider med seg selv, og gjør seg egne livserfaringer på både godt og vondt.

Hvor blir egentlig tiden av?? Jeg kan nesten ikke begripe at jeg har nå tre voksne, selvstendige, flotte barn! Det føles nesten uvirkelig, og det føles som i går at jeg var i full gang med bleieskift på alle tre. Men gudene skal vite at jeg er heldig, jeg har klart å oppdra tre barn uten de helt store katastrofene. Dessuten har jeg fått fire friske barn som er et mirakel i seg selv .

Men tilbake til hovedpersonen, min skjønne jente. Vi fikk en travel ettermiddag, klærne fløy rundt ørene på meg, pudderstøvet dekket stua og parfymelukten var intens. Men vi kom i mål, og resultatet ser du i slutten av innlegget.

I går ble det natt før vi kom oss i seng. Jeg fikk en mail fra rådgiveren min om at jeg måtte fylle ut en søknad på nettet. Det var litt av en prosess. I over TO timer satt jeg, lastet opp dokumenter, fylte ut alt av opplysninger mens gubben sprang og hentet papirer som jeg trengte.

Kl 22.45 kunne jeg endelig si meg ferdig med jobben og kunne ta kveld, trodde jeg… Men da fant min mann ut at han ville se et program som han gikk glipp av dagen før. Problemet var at det gikk på National Geographic og vi har kun kanalen tilgjengelig på Tv.

“Vær så snill å se om du kan finne programmet på Internett” kom det fra min mann. På dette tidspunktet gikk øynene mine allerede i kryss etter søknaden, men snill som jeg er (det var jo tross alt valentinsdag) satte jeg i gang. Hele tre kvarter holdt jeg på, og nå nærmet kl seg 23.30!

Nå kjente jeg at jeg var drittlei, og var i ferd med å gi opp da det plutselig gikk opp et lys for meg. At det går an å være så tankeløs, jeg var tydeligvis overarbeidet. For jeg hadde glemt en vesentlig ting, vi har nemlig T-WE!! Det var jo bare å gå på menyen til dekoderen og velge kanal, og VIPPS så kunne man se alle programmer man vil.

Heldigvis løste det seg, og min mann var strålende fornøyd. En lekse må være å ikke begynne med sånne ting sent på kvelden, og ihvertfall ikke når man er overarbeidet nok fra før av. Jeg er ihvertfall glad for at det nå er helg, og at arbeidet er lagt bak meg.

Så nå er det bare å lene seg tilbake og ta fredagskveld med god samvittighet. Så håper jeg kvelden lever opp til forventningene for alle ungdommene på ballet. Kos dere og nyt kvelden….

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Helgen banker på

  1. Aldeles nydelig kjole du har kjøpt til / for henne viviann . Ikke rart hun sender deg ut på shopping . Nydelig farge og jeg likte så godt mønsteret i « toppen «. Hun var nydelig fin i den . Var utrolig kjekt å være der i dag . Masse kjekk ungdom som danset og hadde det kjekt i lag .

    1. Så kjekt å høre at de har hatt det bra. Silje var veldig fornøyd med kvelden. Nå kan du endelig slappe av og heve beina. Hva skulle vi ha gjort uten dere hverdagshelter? Ordner og styrer for at ungdommene skal få en uforglemmelig kveld. Godt jobbet 🧡👍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *