Utendørsaktiviteter

Categories Blogg

I dag var valget enkelt, det var bare å komme seg ut. Det er bare herlig nå som temperaturen er på pluss siden og det er et snev av vår i luften. Men jeg må innrømme at jeg lengtet litt tilbake til Finnmark i går når jeg så de var rammet av uvær.

Det er ingenting som slår det og sitte inne fremfor peisen, mens rutene er dekket av snø og vinden uler rundt hushjørnene. Men hver årstid har sin sjarm, og nå nyter jeg den milde vårluften og synet av de første hvitveisene som kjemper seg opp av bakken.

Det beste med denne tiden er at man ikke trenger tre par med lag på seg for å gå ut. Så til min store glede var det fort gjort å komme seg ut i dag. Jeg var faktisk klar før Isak, noe han ble svært overrasket over. Han er vant med å måtte vente til jeg er klar, men i dag tok jeg innersvingen på han.

Vi har saget, hoppet på trampolinen (ja, ikke meg altså 😂), lekt fjellklatring og mye mer. Isak har også en batteridrevet bil og den er midt i blinken for mor og sønn. For da kan vi kjøre på tur sammen. “Mamma, du må kjøre bak meg”, roper han mens han gir full gass. Men i dag slet vi litt med batteriet for den gikk ikke så fort som den pleier. Så nå er den på verksted i følge Isak (i garasjen til pappa på lading), så får vi prøve igjen i morgen.

Nå ligger gutten rett ut på sofaen, tydelig sliten etter all jobbingen. Jeg trodde jeg hadde klart å snike meg inn usett for å begynne på blogginnlegg, men det tok ikke lang tid før han sto i døren og lurte på hvor jeg hadde blitt av. Det er tydeligvis gøyere å leke med mamma enn pappa. Men det er jo heller ikke så rart, for jeg er med på alt hva han finner på, og jeg gir han gledelig min fulle oppmerksomhet.

Selv om vi egentlig tok søndags middagen i går, så blir det litt søndags middag i dag og. Koteletter på menyen i dag, enkelt å lage og smaker nydelig. Heldigvis har apetitten min steget kraftig de siste dagene, og jeg spiser som aldri før. Jeg startet til og med dagen med nystekte vafler i dag takket være Isak som kranglet seg til å få lage. Så nå venter jeg bare på middag, og kjenner at jeg er skrubbsulten. Frisk luft hjelper på apetitten…..

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *