“Life’s a bitch and then you die”

Categories Blogg

Man vet aldri når det smeller , hva som befinner seg rundt neste sving vet ingen av oss. Men at skjebnen vår er forutbestemt allerede fra den dagen vi er født har jeg ingen vanskeligheter med å tro på , selv om vi ikke ser en mening med alt som skjer i livet så betyr ikke det at alt er meningsløst.

 

Min datter pleier å si som overskriften sier , “life is a bitch and then you die!”, livet er uforutsigbart. Vi har levd med denne sykdommen i fem år nå , og det er ingen tvil om at det tar på. Likevel fortsetter vi , kjemper oss opp den ene bakken etter den andre. Men selv etter fem år har vi ikke kommet frem , bakken som vi kravlet oss opp i går vokser seg høy som et fjell neste dag. Hver gang vi tror vi har nådd toppen blir vi røsket ned igjen , og like etter åpenbarer det seg en ny fjelltopp som må bestiges.

 

Men selv etter alle disse utfordringene så kjenner jeg på det , jeg ville ikke ha byttet bort livet mitt med noen. For selv om kampen tapper meg for krefter så får jeg mye tilbake , muligheter jeg aldri ville fått dersom tre små bokstaver ikke hadde rammet.

 

For selv om jeg sitter her og ikke vet hva morgendagen bringer så føler jeg meg heldig , jeg har fått mange nye opplevelser som jeg aldri hadde fått ellers. Min siste reise er blitt et eventyr av de sjeldne , jeg vet aldri hva neste dag vil bringe med seg.

 

Mitt eneste håp er at jeg skal kunne leve slik jeg er nå lenge , for jeg har enda mer jeg har lyst til å gjøre. Jeg har fått et nytt liv på mange måter , og selv om jeg vet at denne reisen blir min siste så har jeg tenkt å gjøre det beste ut av den tiden jeg har igjen…

11 kommentarer

11 thoughts on ““Life’s a bitch and then you die”

  1. Jaaa enig gjør det beste du kan hver dag…….vi vet ingen hva tid det er siste dag.Den kan komme når som helst enten en er 25 eller MER.🤔
    Tenke selv hver dag prøve
    og ja ta dagen idag!!!!!
    Ha en fin dag og nyt sommer mnd JUNI osv😍😍😍

  2. Å gjøre det beste ut av hver dag tror jeg de fleste av oss kunne vært flinkere til.Ingen vet hva som skjer i morgen.Mange alvorlig syke lever mer i nuet og setter pris på ting,det er helt sikkert.Ønsker deg en fin-fin tirsdag og takk for at du deler.

  3. Jeg tror også at vi alle kan være flinkere til å være takknemlig for hver dag vi får tildelt. Ingen vet hva morgendagen bringer. Vi har vel en tendens til å henge oss opp i bagateller, fremfor å være takknemlig for det vi har. Ønsker deg en fin kveld 💜

      1. Ser vi svarer nokså.likt😂
        Men du skal vite og ta litt av den.æren
        DU Har åpnet øynene på flere av oss
        med .det du skriver.!!!!! 🤗 😁😁😍😍

  4. Man må ikke spørre om meningen med livet,men gi det mening,er det noe som heter.Og det må jeg si du er flink til💜takk for at du er den du er.Vi har alle noe å lære av deg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *