Sol , sommer og masse is…

Categories Blogg

Jeg hadde et lite sammenbrudd i går , eller for å være ærlig så var det ikke så lite akkurat. Tårer og snørr rant i strie strømmer , livet ble plutselig så ensomt.
Noen ganger føler jeg ingen forstår , og nettopp det følte jeg på igår.
Årsaken var en BPA ordning , selv om jeg overlot arbeidsleder tittelen til min mann så er det likevel jeg som må løse alle problemer som dukker opp. Min mann er nemlig svært så konfliktsky , det skal mye til før han sier ifra.

Mor har fått seg raske briller

Vi har alle våre mangler , mens jeg er en direkte person så holder gubben det inni seg. Ingenting i veien med det altså , men av og til skulle jeg ønske vi kunne sagt i fra begge to. Men det viser bare hvor forskjellige vi er , det som er viktig for meg er ikke så viktig for han. Det medfører til at jeg føler meg temmelig alene ,  og den verste følelsen jeg kjenner på er den ensomheten.

Så det ble en dårlig avslutning på dagen i går , noen ganger tar følelsen bare overhånd.
Men dagen i dag startet heldigvis litt bedre , det er jo umulig og være lei seg i dette været. Fryseboksen er fullstappet med is , og det kommer godt med når gradestokken viser 38+ i solen. Dessverre så må jeg holde meg inne på formiddagen når solen er på det sterkeste , de stakkars hendene mine klarer ikke mer sol på en stund. Uansett hvor mye jeg prøver å forebygge så får jeg det hvert år , soleksem er noe dritt.

Selv med hansker på så dukker det opp ,  jeg vet snart ikke min arme råd. Det verste er at det klør så innmari , Aloe Vera er det eneste som hjelper på. Så jeg holder meg inne til utpå ettermiddagen , først da kan jeg nyte dagens første solstråler. Men det passer egentlig veldig bra for min del , for da er en liten gutt også kommet hjem. Det er det første han spør om når han kommer hjem , “er du klar for å gå ut og leke mamma?” roper han fra yttergangen hver dag.

I dag fikk jeg gubben til å begynne på de pallekarmene han kom hjem med før helgen , det er veldig greit at han bare kan plukke med seg hjem fra jobb. Men jeg ville ha bein og bunn på de slik at jeg kunne plante oppi der. Derfor satte gubben i gang med å snekre , så mor ble virkelig fornøyd i dag. Litt maling nå så blir det bare lækkert , nå er det bare en kasse igjen så kan jeg begynne å plante.

På torsdag tror jeg at vi skal ta en tur i barnehagen for å hente en liten gutt hvis været holder seg , for da har jeg hjelp til 19. Men fredag er fremdeles ubemannet , det viste seg nemlig at BPA firmaet hadde gitt en av assistentene fri uten å sørge for at noen andre kunne dekke vakten. Frustrasjonen fortsetter å vokse , det er ikke så nøye om gubben må ta seg fri fra jobb. Ja sånn går nå dagene her på Breistein , det går både opp og ned….

8 kommentarer

8 thoughts on “Sol , sommer og masse is…

  1. Ååå de pallekassene dine var dritkule! Vet nå ikkje helt om eg hadde malt de en gang…? Syns de var knall! Minnet meg om noen steingamle bruskasser i tre eg hadde på terrassen før 🙂 Det er liksom litt design på sitt rareste 🙂

    Er det NOEN eg kjenner som trenger raske briller så er det nettopp du! Du svir jo både gummi og asfalt både titt og ofte hører eg rykter om 🙂

    Lag deg en fin kwell og kos deg <3
    Go`klem Vibbedille 🙂

    1. Ja er faktisk litt enig når jeg tenker meg om , kanskje jeg skal nøye meg med å spraylakke stålet på hjørnene🌷 Jeg ble så glad når jeg hørte at gubben hadde flere lass på jobb , men ikke fullt så glad når jeg hørte at de pleide å kaste de 🙄

      Raske briller var det min datter som fant ut at jeg skulle ha , hun tenkte vel samme tanke som deg😂
      Nyt kvelden du også , nå er det så deilig ute selv om det er kveld , stor klem tilbake💖

  2. Hei..prøvd Hydrokortison(reseptfri) mot soleksemet?Ta på kveld/natt. Der hjelper meg hver gang!

    1. Tusen takk for tips , jeg har jo brukt det før så jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det i år. Det er nå skrevet opp på handlelisten til i morgen😊

  3. Var plaget med soleksem før, men så hadde jeg hørt at sånn “brun uten sol” piller skulle være bra i forebyggende syfte, så nå tar jeg det og det fungerer for meg.

  4. Hei. Jeg har slitt med soleksem i mange år. Prøvde ny solkrem etter råd fra apotek. Blir anbefalt til de med hudkreft. Heter ACO sun lotion intoleranse. Faktor 50. Hjalp på meg. Og jeg har prøvd det meste.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *