Krise avverget 😊

Categories Blogg

Det ble ikke helt sånn som jeg hadde sett for meg, jeg har en mistanke om at gubben har lest bloggen mens han arbeidet. Jeg hadde gjort meg klar til en real utblåsning, fyrt meg opp, pønsket ut alt jeg skulle lire av meg i hestens stund. Funnet frem alle mine gloser som jeg har lært meg gjennom årenes løp, da jeg plutselig hørte…

“Trenger du noe min kjære”? Herlighet, nå står ikke verden til påske, lurte litt på om han hadde pådratt seg feber, eller innhalert noen gasser fra arbeidet kanskje. Uansett sto han plutselig i gangen, blid som en lerke, klar til å gi meg oppmerksomhet.

Selv om han enda jobber, har han likevel tatt seg tid til å komme hjem for å gi meg det jeg trenger. Kan noen fortelle meg hva som har skjedd med min mann?? Vekk meg ikke, for jeg tror jeg sover. Jeg følte meg plutselig snytt for en utblåsning, men halleluja sier jeg bare.

Han har tydeligvis hatt en åpenbaring av noe slag, ikke vet jeg hva det er men måtte det bare vare. For ikveld har han gitt meg alt jeg har bedt om uten å klage en eneste gang, jeg er helt målløs. Nå har han til og med tatt med seg Isak i betongbilen slik at vi andre kan se film.

Men jeg tror jeg vet grunnen. For om noen dager reiser han, og jeg tror han er litt bekymret for hvordan det skal gå her hjemme, for er det en ting jeg er sikker på, så er det at han bryr seg. Men vi skal alltids klare oss, her er planen lagt, så vi skal gjøre vårt beste for å få noen fine dager her hjemme. Vi har ikke vondt av å være litt borte fra hverandre, snarere tvert om.

Vi har bare godt av å savne hverandre litt, se at det å være borte fra hverandre på tross av sykdommen, ikke fører til verdens undergang. Så han skal bare reise og få ladet litt batterier, få noen nye inntrykk og opplevelser på egen hånd. Jeg tror jeg får en fornyet mann i retur.

Men nå skal vi kose oss med film, god snacks og selskapet til hverandre. Ha en fortsatt strålende lørdag 💜

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *