Kjære medBloggere, hør min bønn 💜

Categories Blogg

Nå vil jeg gi dere en mulighet, en sjanse til å vise litt nestekjærlighet. For jeg trenger hjelp, jeg trenger deres hjelp, og jeg vet at det sikkert er å prøve å gripe etter et halmstrå, men jeg forsøker likevel. For jeg har tro på menneskeheten, jeg har tro på dere!

La meg først få fortelle litt om meg selv. Jeg er en dame som i en alder av 36 år fikk diagnosen ALS. Livet var over nesten før det var begynt. Når det første sjokket hadde lagt seg, kom kampviljen frem. Kampen for å leve, kampen for mine barn, kampen for å fortsatt kunne være en mamma. 

Jeg tok tidlig et valg, et valg om å kjempe, noe annet alternativ var det ikke! For mine etterlatte måtte jeg vise hva som bor i meg, jeg måtte hente frem all min styrke. Så det siste året har jeg prøvd å få frontet denne sykdommen, en sykdom som er så ubarmhjertig og umenneskelig at det knapt finnes ord.

Jeg har startet blogg, vært i aviser, stilt opp på God morgen Norge, prøvd å få denne grusomme sykdommen frem i lyset. Jeg er ikke den eneste, for vi mange ALS pasienter som gjør det samme, som prøver å sette søkelyset på en sykdom som har blitt feid under teppet så altfor lenge.

For visste dere at all forskning på denne sykdommen er basert på frivillige innsamlinger , vi får ingen øremerkede midler fra regjeringen, det finnes ikke engang et register over hvor mange vi er som er rammet, vi får diagnosen på et legekontor og sendt hjem med en brosjyre i hånden.

For det er ingenting å gjøre, det finnes ingen kur , det eneste som er sikkert er at vi skal dø, og det innen kort tid. Forestill deg et liv lenket til rullestolen, du er lam fra halsen og ned, stemmen er i ferd med å forsvinne og du vet du snart må ha respirator for i det hele tatt å ha muligheten til å leve. Slik er hverdagen for oss med denne sykdommen, en sykdom som kan ramme deg også.

Derfor ber jeg dere mine medBloggere, om å bli med meg i kampen, kampen med å få denne grusomme sykdommen frem i lyset. Det skal så lite til, en liten logo i innleggene dine, henvise til en innsamling til forskning, eller skrive om ALS for å gjøre folk mer bevisste.

Fra en blogger til en annen, jeg trenger deres hjelp. For sammen kan vi gjøre en forskjell, sammen er vi sterke. Nå er det på tide å vise Norge hva som bor i oss, nå er det på tide å vise at vi her inne på Blogg.no bryr oss om mer enn overfladiske verdier!

Så vær så snill, hør min bønn, jeg vil fortsette å kjempe, men jeg håper dere vil bli med meg i kampen. Og til dere lesere, dere kan også gjøre noe, dere kan dele dette innlegget opp og ned i mente, la dette innlegget få vinger slik at det når ut til flest mulig.

Fuck ALS!!! 

4 kommentarer

4 thoughts on “Kjære medBloggere, hør min bønn 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *