Kontraster…

Categories Blogg

Jeg må begynne dette innlegget med å rope Hipp hipp hurra, for idag har verdens beste lillebror bursdag. Av alle mine brødre så er vi nærmest hverandre. Mye på grunn av aldersforskjellen, men også fordi vi har alltid vært sammen. Ekstra kjekt var det nok for han i ungdomstiden, som fikk lov til å feste sammen med storesøster.

Det har liksom alltid vært oss to. For mens de andre brødrene flyttet hjemmefra, så var vi igjen. Men når sant skal sies, siden han var minst og gullgutten til mor, så kunne han gå meg på nervene i blant 🤣For han lærte i tidlig alder at tårer og uskyldige øyne løste mye, litt sånn som Isak har også funnet ut. Det finnes ikke noe mer irriterende for en tenåringsjente å få høre “du er størst og burde vite bedre”. Jeg fikk skylden, og han slapp unna, mens han smilte til meg i skjul så mamma ikke så 😂

Men ettersom vi vokste opp kom vi nærmere hverandre, og vi har hatt mange fine stunder sammen. Han har vært en enorm støtte når dagene har vært tunge, både nå og da. Vi har hatt hverandre og lene oss på, og det har vært en trygghet.

Kontrastene er store fra den tiden og frem til nå. Fra å være en turbomaskin som stilte opp for alle, til å bli fullstendig avhengig av hjelp til alt. Nå er rollene snudd om, han er blitt storebror og jeg en liten jente, ihvertfall føles det sånn 💜Men vi har hverandre, og selv om jeg er syk, så prøver jeg å opprettholde båndet imellom oss.

Ekstra fint var det når barna kom. For nå har Isak to søskenbarn som han forguder, og som har det veldig kjekt sammen hver gang de møtes. De er høyt og lavt, og har mye glede i hverandre. Så selv om de er veldig forskjellige, så finner de alltid en felles interesse som de kan glede seg over.

Så dette innlegget bruker jeg til å hedre min fantastiske lillebror. Ingen tårer nå broder, bare glede. Du er fantastisk, du stiller alltid opp uansett hva det måtte være. Jeg er evig takknemlig for at jeg har deg i livet mitt, vi har vært uovervinnelig til tider, sammen har vi taklet mye.

Så takk for at du er du, og måtte du bli feiret opp og ned i mente idag. Hipp hurra, og gratulerer med dagen.. 

Stor klem fra storesøster 💙

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *