Helg 💜

Categories Blogg

SÄ var det fredag igjen. Det har vÊrt en annerledes uke, mye pÄ grunn av min datter og hennes eksamen. For selv om det har vÊrt travelt, sÄ er det etterfulgt av noen velfortjente fridager. NÄr de andre har eksamen sÄ fÄr hun fri, og det trengs, en liten pustepause fÞr det er pÄ an igjen. For den muntlige eksamenen lurer rett rundt hjÞrnet.

Uansett sÄ har det vÊrt godt Ä ha henne hjemme. Hverdagene flyr avgÄrde i en rasende fart, ikke mye tid til annet enn daglige gjÞremÄl. Da er det godt Ä ha noen rolige dager innimellom, dager som jeg kan bruke pÄ barna, bruke all min tid pÄ dem.

SÄ det er godt med helg. Selv om min mann skal jobbe dugnad i morgen (lei.no) , sÄ fÄr jeg i det minste tid med barna. Det blir en rolig start pÄ helgen. Ute er vÊret ubestemmelig. Det er varmt, overskyet med smÄ glimt av solstrÄler, vindfullt og fare for regn. Men jeg hÄper likevel i det lengste at jeg kommer meg en tur ut i ettermiddag, jeg trenger det.

Jeg har heldigvis sovet godt inatt, jeg var nok temmelig utladet etter gÄrsdagens kontroll. For det tar pÄ og mÞte opp til disse kontrollene, faktisk sÄ mye at jeg ikke kan planlegge andre gjÞremÄl den dagen. Derfor ble jeg sÄ lei meg nÄr jeg gikk glipp sommerfesten i barnehagen i gÄr. For jeg prÞver sÄ langt det lar seg gjÞre Ä mÞte opp pÄ slike tilstelninger, men i gÄr klarte jeg rett og slett ikke, og da kommer den snikende..

Den fÞlelsen av dÄrlig samvittighet. For selv om jeg vet at han og pappaen hadde en fin stund sammen, sÄ gikk jeg glipp av et Þyeblikk, og det irriterer meg. For jeg vil sÄ gjerne fÄ med meg alt, vÊrt lille Þyeblikk, men det gikk bare ikke i gÄr.

Da hjalp det veldig for et mammahjerte at han bestemte seg for Ä holde privat konsert her hjemme. For under kveldsen igÄr, med hjelm pÄ hodet, og innimellom munnfullene, sang han alle sangene som de hadde fremfÞrt pÄ sommeravslutningen.

SĂ„ nĂ„ skal jeg ta helg med litt bedre samvittighet. For selv om gubben ikke har tid denne helgen, sĂ„ skal jeg bruke tid pĂ„ meg og mine. God helg til dere alle 💜

8 kommentarer

8 thoughts on “Helg 💜

  1. Hei, jeg har veldig lyst Ă„ lese alt du skriver, men synes det er forstyrrende nĂ„r du skrĂ„stiller og feter ord innimellom.. SkjĂžnner jo at du gjĂžr det av en grunn, men vi som ikke kan lese sĂ„ godt detter ut.. Bare en feedback til en veldig inspirerende blogg!! ❀

    1. SĂ„ synd Ă„ hĂžre at du synes det 💜Jeg kan selvfĂžlgelig prĂžve Ă„ begrense det, men kan ikke love Ă„ slutte helt. For som du selv sier, det er min mĂ„te Ă„ skrive pĂ„ og det ligger en mening bak det. God helg 💙

  2. SĂ„ herlig en gutt du har, virker Ă„ bli like raus og inkluderende som sin mor❀ God helg til deg og dineđŸŒ·đŸŒž

    1. Tusen takk Hege💜Ja han er bare vakker, bĂ„de inni og utenpĂ„, tenk at det bor et stort hjerte i en sĂ„ liten kropp 💖God helg til deg ogsĂ„

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *