Komplett.no skam dere

Categories Blogg

Jeg gikk til sengs rasende igår , i lengre tid nå har jeg blitt møtt med så dårlig service. Det hele begynte med en gave til min sønn , en gave jeg hadde lovet han dersom han besto fagprøven. Men dette var ikke bare en gave til han , det var en gave vi begge kunne ha nytte av. For som ALS syk så blir jeg ofte sittende hjemme , hverdagen min er ikke akkurat så veldig spennende. Derfor kom min sønn med en glimrende ide , en ide som kunne bringe opplevelsene hjem til meg.

VR briller var planen , en plan til og med jeg ble giret på. Egentlig har jeg tenkt samme tanken i lengre tid nå , men siden brillene er såpass dyre slo jeg det fra meg. Ja for hvis du vil ha skikkelig kvalitet til det bruket vi hadde tenkt så koster det litt , og derfor begynte jeg og spare i det øyeblikket min sønn kom med ideen. Like etter bestått fagprøve var jeg i mål , og vi kunne endelig begynne å saumfare nettet.

Håpet var at ett par VR briller kunne gi meg en mer spennende hverdag , tenk å kunne dykke med haier hjemme i sin egen stue på en mandags morgen. Eller besøke det verdens kjente Louvre museumet på en tirsdag , kanskje jeg til og med kunne fly paragliding igjen mens jeg satt trygt hjemme i godstolen min. Tanken var forlokkende , sammen med min sønn skulle et virituellt univers utforskes.

Komplett.no hadde de brillene vi var på jakt etter , og siden jeg har tidligere brukt den nettbutikken med vellykket resultat nølte jeg ikke. Spesielt ikke når de reklamerer med lynrask levering og god kundeservice , for oss var det et naturlig valg. Under kan du lese litt av deres egen reklame , en reklame som er like sannferdig som en politikers løfte.

Hos oss får du lynrask levering, enormt vareutvalg, gode priser og topp service! Handle enkelt på nett i dag med fri frakt over 1000,- Hos oss er det aldri kø. Aldri kø hos oss. Fri frakt over 1000,- Alltid åpent. Betalingsutsettelse. Merkevarer: Komplett-PC, Svive, Corsair.

Bilde lånt fra Google

Når vi bestilte brillene fikk vi opplyst at varen ikke var på lager , men at de skulle få den inn den 02.09.20. Siden dette var bare noen dager etter at vi skulle bestille så fant vi oss i det , noen dager klarte vi da og vente. Varen ble lagt i handlekurven og betalt , nå var det bare å lene seg tilbake og vente.

Og det var nettopp det vi gjorde , vi ventet og ventet. Alt jeg hadde mottatt var en bekreftelse på kjøpet , etter det ble det helt stille. Min sønn ble mer og mer utålmodig , hadde jeg virkelig ikke hørt noe enda? Den 02 kom og gikk , men det var og ble stille på mail boksen min. Derfor bestemte jeg meg for å prøve og purre , jeg måtte jo finne ut hva som hadde skjedd. Dagen etter fikk jeg svar , svare raskt kunne de ihvertfall. Men det stoppet der , for etter det gikk det rett utfor bakke.

For nå hadde datoen tydeligvis forandret seg , estimert dato for når varen skulle komme inn på lager var nå plutselig den 07.09.20. I tillegg kunne de opplyse om at den datoen kom med et forbehold , for det var opp til produsenten når varen ble sendt ut til Komplett sitt lager. Med andre ord så kunne ikke Komplett gjøre noe i denne saken , vi måtte bare smøre oss med tålmodighet.

Jeg kjente hvordan frustrasjonen tok over , og i en ny mail lurte jeg på om det ikke var normal prosedyre og holde kunden informert. Men igjen fikk jeg svar om at det var ingenting annet de kunne gjøre enn og purre på produsenten , og med ønske om en fin dag videre måtte vi igjen bare vente.

Så kom dagen , den 07 kom og gikk akkurat som forrige gang. Ingen ny informasjon hadde kommet , og vi sjekket innboksen daglig i håp om ny info. Men neida , ingenting hørte vi og nå hadde denne dama fått nok. Så i går sendte jeg en mail om at dersom de ikke klarte å levere varen så ville jeg heve kjøpet , for nå hadde vi ventet nok. Det må legges til at jeg hadde purret flere ganger før uten å få noe svar på hvorfor ikke varen kunne skaffes , alt jeg fikk var “ha en fin dag videre!”

Rettigheter: tegninger.no

Uten noen form for forsøk på å ordne opp eller forklare seg fikk jeg beskjed om at kjøpet nå var hevet slik jeg hadde bedt om , snakk om å få den midt i trynet! Ingen beklagelse , ingen forklaring , og sist men ikke minst , ingen briller. Men det var faktisk ikke det verste , det verste var svaret jeg fikk når jeg lurte på om og når pengene mine ble refundert. Igjen fikk jeg det samme svaret , alt jeg fikk var “ha en fin dag videre.”

Jeg er fortsatt rasende her jeg sitter , en større likegyldighet overfor sine kunder har jeg aldri opplevd. Det verste er at jeg hadde forventet mer av en stor kjede som Komplett , det minste jeg hadde forventet var i det minste litt respekt. En ting er ihvertfall sikkert , jeg skal aldri mer handle gjennom dem igjen , for denne type kundebehandling hører ikke hjemme noen plass.

De har klart å ødelegge det som skulle bli en gledelig stund for mor og sønn , og med en dødelig sykdom kommer ikke akkurat gledene rekende på en fjøl for tiden. De fleste gleder må vi skape selv , og disse brillene skulle bli en av dem. I stedet blir jeg nå sittende med arbeid over en skuffelse så stor , jeg må nå sende mail til andre instanser hos Komplett for å prøve å finne ut om pengene blir refundert. Så nå sitter mor og sønn igjen med en skuffelse over noe som kunne gitt oss stor glede , og alt jeg klarer å tenke er “skam dere Komplett.no!!!!”…..

PS : Del gjerne dette innlegget 

9 kommentarer

9 thoughts on “Komplett.no skam dere

  1. Betal aldri varer på forskudd. Og er varen ikke på lager, finn en annen butikk eller vent med bestilling. Komplett er ikke så bra som de en gang var. Blitt for stort, tenker jeg…

    1. Ja jeg var nok litt naiv i dette tilfellet , men jeg har aldri hatt problemer med de tidligere. Men jeg har lært en lekse nå , og jeg tviler på at jeg kommer til å handle mer der med det første.

  2. Prøver igjen!
    Så irriterende! Skjønner godt at du er rasende 😡 Maken til dårlig kundeservice. Koster ikke mye å være hyggelig, men det kan se ut som om det er en umulighet for enkelte. Ønsker deg likevel en fin fredag sammen med dine kjære ❤️

  3. Først; utrolig irriterende når service bransjen ikke utviser det de faktisk lever av! Skjønne godt at du blir forbainna!

    Trude; sånn har æ og HATT det, bank i bordet🙈nå e det i orden….,trur æ…

  4. Det var synd å høre, sånt går ikke ann. Du avfeier ikke en kunde med “ha en fin dag”, når du i tillegg ikke har holdt det du lovet. Helt uakseptabelt!!! Vi har brukt Komplett.no gjennom flere år, og har alltid vært fornøyd. Guttungen her kjøpte VR briller, og fikk de på mandag, som lovet. Velger å tro at du har vært uheldig med kundebehandler, dette er ikke Komplett.no kjent for. Burde funnet den ansvarlige, før den burde stå “skolerett.”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *