Kom igjen og signer!!!

Categories Blogg

Idag har jeg en bønn om hjelp fra dere alle , idag blir bloggen brukt til å be dere om en stor tjeneste.
Right to try er en underskriftkampanje og et opprop som pågår nå ,  alle som på en eller annen måte er eller har blitt rammet av ALS kjemper nå en kamp om å bli hørt. Retten til å prøve medisiner som enda forskes på er viktig , og for oss med denne sykdommen vårt eneste håp.

Denne sykdommen er så brutal og hjerterå , jeg husker enda den dagen for fem år siden når lynet slo ned. Alle drømmer for fremtiden forsvant , det var som om noen blåste ut det eneste lyset jeg hadde. Der ble jeg stående 36 år gammel med fire uvitende barn hjemme i et altoppslukende mørke , avgrunnen under meg forsvant.

Jeg hører enda legen sine siste ord , “det finnes ingen kur , prognosen er 2-5 år”. 
Tanken på at det ikke fantes noe der ute var vanskelig og akseptere , noe som medførte til at jeg begynte å lete etter en mulig kur på egen hånd. Jeg oppdaget fort at det fantes mye der ute , men her i Norge var det ingen tilbud om verken studie eller alternativ medisin. Legene var negative , vi som var syke måtte bare akseptere at det ikke fantes noen lovende behandling mot ALS.

Til slutt ble det for mye for meg , jeg måtte ta et valg om hva jeg skulle bruke tiden min på. Tanken på at jeg måtte gi håpet var skremmende , det føltes ut som om jeg fløy i fritt fall rett mot avgrunnen. Men etter noen år fikk vi tent et lite håp , et ekspertpanel ble dannet her i Norge. Det åpnet seg en mulighet for å prøve nye behandlingsmuligheter , vi som hadde fått begrenset levetid kunne få rett til å prøve andre behandlinger.

Men igjen ble vi skuffet , det viste seg fort at vi med ALS ikke var kvalifisert. En prognose på 2-5 år talte imot oss , For til tross for at det ikke fantes noen kur mot ALS og at ingen kunne si med sikkerhet hvor fort sykdomsforløpet ville gå så ble vi ikke akseptert , en prognose på 2-5 år var for lenge.

Jeg måtte vente i fire år før et studie dukket opp , No- ALS studiet ble mitt eneste håp. En ny medisin ga et håp til alle med ALS , og håp er det vi trenger mest. Derfor er denne underskriftkampanjen så viktig , vi trenger å få våre folkevalgte til å lytte. Vi har blitt feid under teppet lenge nok nå , det er på tide at vi blir hørt. Derfor vil jeg bruke den eneste plattformen jeg har for å be om hjelp , vi trenger mange underskrifter for å få dette igjennom.

Så dette innlegget er til dere alle , mine trofaste lesere og medbloggere. Vi trenger deres støtte i form av en signatur , og hjelp til å dele denne linken til så mange som mulig. Nå har vi en mulighet til å vise våre folkevalgte hvor mange vi er i kampen mot ALS , sammen står vi sterkere. Klikk dere inn på linken under og velg underskriftkampanje , vi trenger dere alle nå. Får vi dette igjennom så åpnes det en dør ,  hjelp oss i kampen for å prøve andre medisiner , det er det eneste håpet vi har…

Signer og del , sammen kan vi gjøre en forskjell💖

Signer og les her Right to try…. 

37 kommentarer

37 thoughts on “Kom igjen og signer!!!

  1. Har allerede signert på siden til Nils Arne Morka som fikk denne grusomme sykdommen i fjor omtrent på din alder da du fikk den. Er imponert over han og kona som kjemper sin kamp ,men også får dette ut i media og diverse plattformer. Får håpe at det er noen som tar tak i dette og gjør noe for dere slik at man kan ha ett håp om å få leve lengre og kunne forsinke nedbryningen av kroppen. Det er flere av dere med denne sykdommen som gjør en forskjell deriblant du. Du er sterk og du imponerer meg med ditt livsmot du . Du er unik flott dame.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *