“Du kunne jo vært en sirkus attraksjon”

Categories Blogg

Vi la oss sent i går , vi måtte jo få med oss hvem som vant årets store musikk konkurranse. Jeg vet ikke helt hva jeg syns om vinnerlåten , den var ikke helt innenfor min sjanger. Men uansett så var det god underholdning , og når folket har talt så har de talt. Jeg var rimelig sliten i går når gubben omsider heiv meg i seng , det tok på og fornye seg. Så jeg var glad det var søndag i dag , for da kunne jeg ligge litt utpå.

Klokken 07.00 gikk skyvedøren igjen opp med et smell , og en liten gutt kom løpende inn på rommet mitt.
” Mamma det er jo hull i alle sokkene mine , jeg trenger noen nye “

Tid for en opprydning tror jeg

Han så rimelig oppgitt ut der han sto med den ene sokken i hånden , han kunne jo ikke gå uten sokker vel?
“Pappa kjøpte noen nye igår , du kan jo høre med han hvor han har lagt de” sa jeg , og like etter hørte jeg hvordan han løp opp trappa. Men det tok ikke lang tid før han kom enda mer oppgitt tilbake , der sto han i døråpningen og ristet på hodet.
“Pappa sier han har gjemt de , jeg måtte finne noen andre” 
Jeg skjønte ingenting der jeg lå , gjemt de??? Var det ikke meningen at de skulle brukes liksom? To oppgitte sjeler inne på et lite soverom kikket forvirret på hverandre.

Planene vi hadde om grilling måtte legges på is…

Klokken ble faktisk 07.30 før gutten fant noen sokker som kunne brukes , hele sokkekurven ble tatt inn på soverommet mitt i jakten på ett par hullfrie sokker. Trøtt som en dupp sukket jeg lettet ut når han endelig fant to hele sokker , lykkelig forlot han soverommet mitt for å se på Tv. Jeg sovnet raskt igjen , og våknet ikke opp før gubben kom inn på rommet en time etterpå.

Grått og vått…

Jeg var fortsatt forvirret etter forrige hendelse , jeg ville gjerne ha svar på hvorfor han hadde gjemt sokkene unna. Men når jeg var i ferd med å stille han til veggs oppdaget jeg det , gubben sto rett opp og ned ved sengekanten mens han nistirret på føttene mine. Om jeg ikke var forvirret fra før så ble jeg ihvertfall det nå , jeg følte meg plutselig veldig på utstilling der jeg lå.

Du kunne jo vært en sirkus attraksjon , for det der er fysisk umulig” sa gubben mens han studerte føttene mine. Jeg skjønte jo hva han mente , for når puta som holdt føttene i rett stilling ble fjernet så falt de helt sammen. Et tydelig tegn på hva ALS gjør med kroppen åpenbarte seg , det er derfor det er så viktig med fysioterapi for oss med denne sykdommen. Alle kroppsdeler blir dratt innover , ganske så fasinerende egentlig når jeg tenker meg om. Du kan jo se på bildene selv , ikke rart gubben ble fasinert.

Dagen har vært rolig denne søndagen , alle har vært helt daff i dag. Vi har sett på Olsenbanden og bare slappet av , det er godt med slike dager også innimellom. Ekstra godt er det å tenke på at vi har enda en fridag igjen , hva den skal brukes til vet jeg ikke enda.

Til slutt må jeg få takke dere for engsjementet idag , dere er bare fantastiske. Tusen takk til alle som har delt og signert , det betyr så uendelig mye for både meg og alle andre som er berørt av denne sykdommen. Jeg er så ufattelig takknemlig for at jeg har dere i ryggen , dere er en av grunnene til at jeg fortsatt orker å stå i denne kampen…

3 kommentarer

3 thoughts on ““Du kunne jo vært en sirkus attraksjon”

  1. Og de gjemte sokkene ble en chliffhanger? Er det ikke rart hvilke småting en sitter igjen med når alt annet har fått en konklusjon?

    1. Ha ha , ja det er rart hvor ulike vi er og hva vi sitter igjen med etter å ha lest en tekst 😅 Sokkene ble funnet frem , gubben hadde gjemt de fordi min datter hadde forvekslet sine ankelsokker med en liten gutt sine forrige gang gubben kjøpte nye sokker til han , så han fant ut det var best å gjemme de bort. Så nå har du fått en konklusjon på det også 😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *