Klar for sommeren

Categories Blogg

I dag fikk jeg endelig gjort det, og det var virkelig på høy tid.
Jeg tror jeg må ha fått noen mannlige hormoner med på kjøpet den dagen jeg ble født, kanskje vår skaper var i tvil når han bestemte seg for å lage meg.
For den hårveksten min på leggene er helt ute av kontroll, hver gang assistenten tar av meg dyna om morgenen kvepper jeg.

Selv gubben blir redd når han ser beina mine, og det sier litt om hvor gale det er.
Heldigvis er det bare leggene mine som vokser fritt vilt, men det er når jeg ser på leggene til gubben at urettferdigheten slår innover meg.
Hvorfor er det slik at en MANN kan få glattbarberte bein mens en kvinne nærmest ser ut som en Orangutang??

Rettigheter: tegninger.no

Nå har jeg holdt på å få hjerteinfarkt hver morgen de siste ukene, så idag måtte jeg ty til drastiske grep. Derfor ba jeg assistenten finne frem hagesaksa, her måtte redskapet være i orden. Stakkars assistent, det ble litt av en jobb, og når hun utbrøt “Jaja, du er nå enklere å klippe enn en sau” skjønte jeg at det var ille.

Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at assistenten brukte en time på to hårete bein, men nå er jeg i det minste klar for sommeren. Det er ikke det minste rart at solen uteble med sitt fravær idag, selv fuglene flyktet i panikk når to hårete bein entret stuen. Men nå er orangutangen fjernet fra to bein, så nå håper jeg sola også tør å komme frem igjen. Jeg hadde egentlig tenkt å legge ut før og etter bilder, men jeg vil nødig sette liv på spill så jeg lot det bli med tanken.

I dag måtte jeg også sende assistenten ut på et hageoppdrag, jeg kom nemlig plutselig på jorbærplantene mine. Jeg var så spent på om de hadde klart seg gjennom vinteren, for i motsetning til naboen så valgte vi å la de stå ute.
Men når assistenten sendte meg bilder av de fikk jeg nærmest sjokk, for de er jo blitt så store allerede!

Ja selv de to pallekarmene med avleggere har vokst seg store, og det lover bra for årets bærsesong. Så i år kan vi se frem til en dobbelt så stor avling, spørsmålet nå er bare om vi skal tripple den til neste år.
De er så gode og søte disse corona jordbærene, alle er helt ville etter dem. Gubben spesielt, og i år må jeg vokte over han som en hauk så han ikke spiser opp hele avlingen min…

2 kommentarer

2 thoughts on “Klar for sommeren

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *