Endelig kom den!!

Categories Blogg

Reklame | Bok Vivian Brosvik

I går kom gledestårene, synet av en stor eske var alt som skulle til.
Helt fra jeg fikk diagnosen så har jeg hatt en stor drøm, jeg ville gi mine kjære et håndfast minne som de kunne se tilbake på. Det aller viktigste for meg har vært å sette spor etter meg, tanken på at jeg en dag bare ville bli et tåkete minne skremte meg.

For slik er livet, tiden visker bort enkelte minner. Ting vi før husket klart og tydelig blir tåkete med tiden, og sånn må det også være. Jeg husker enda setningen til min datter rett etter jeg fikk diagnosen, hennes ord kommer jeg aldri til å glemme.
“Jeg er så redd for å glemme deg mamma, at jeg en dag våkner opp og ikke husker hvordan du så ut”. 

Jeg husker hvor rørt jeg ble, ordene hennes gjorde inntrykk. Men jeg visste akkurat hva jeg skulle svare for å lette hennes redsel, for jeg vet at den dagen hun ikke husker hvordan jeg så ut så er det et tegn på at hun har gått videre. Det er et tegn på at sorgen har sluppet taket, og når den dagen kommer kan hun ta frem min lille arv og minnes meg med glede.

For i går kom den endelig, boken som jeg har jobbet med så lenge.
Livet mitt mellom to permer, min arv til mine kjære. Arbeidet har tatt så lang tid at jeg har mang en gang vært inne på tanken om å kanselere hele prosjektet, men i går fikk jeg arbeidet mitt på fanget. Og når jeg så navnet mitt på boken kom tårene, det hele føltes så uvirkelig ut.

Men det som har tatt lengst tid er arbeidet med å få den trykket, for det trykkeriet jeg først fant var i dyreste laget. Jeg hadde nærmest gitt opp når jeg kom over en ny nettside, Bokfabrikken ble min redning. Jeg hadde ingen forventninger når jeg sendte mail for å forhøre meg, men der ble jeg gledelig overrasket. Kun få timer etter at jeg hadde sendt en forespørsel fikk jeg svar, og for en service jeg fikk.

 

Alt jeg trengte å gjøre var å sende over manuset mitt, resten tok de seg av.
Det var en befrielse å vite at nå var mitt arbeid over, og det var en trygghet å vite at fagfolk nå overtok resten av arbeidet. Spesielt etter det arbeidet jeg først hadde med å ty til et bokprogram i begynnelsen, for der måtte jeg gjøre alt arbeidet selv. Jeg følte jeg kom til himmelen når Bokfabrikken tok over, endelig kunne jeg slappe av.

Det som også var så greit på nettsiden deres var at du kunne selv regne ut kostnadene, de har nemlig en priskalkulator på siden deres. Men det beste var menneskene som jobbet der, den respekten de viste meg gjorde inntrykk. Jeg måtte nesten be gubben om å klype meg i armen i går kveld, for alt hadde gått så fort. Ja jeg måtte faktisk bla meg tilbake i tid på mailen min for å se, og igjen ble jeg overrasket. For jeg sendte manuset over 29 Mars, og i går den 04 Mai fikk jeg det ferdige produktet levert. Er ikke det fantastisk??

Jeg er såååå fornøyd med Bokfabrikken at jeg virkelig kan anbefale de videre, dersom du går rundt og drømmer om å gi ut en bok av et eller annet slag så må du søke de opp. Det var en spesiell følelse å sitte med sin egen bok i hånda, enda en drøm hadde gått i oppfyllelse. Men det som var mest rørende å se var reaksjonen til en liten gutt når han kom hjem, forskrekket og med stolthet i stemmen utbrøt han, “HÆÆÆÆ, har du skrevet denne mamma”??’?

En hel bok skrevet med øynene, ja jeg er litt stolt. Og når jeg så gubben legge seg tilrette på sofaen med min bok i hånda ble jeg rørt til tårer. For gubben har ikke lest bøker siden ungdomsskolen, men min bok klarte han ikke legge fra seg.
Det betyr så uendelig mye for meg, når jeg ser stoltheten i øynene på mine kjære vet jeg at alt arbeidet var verdt det.

Nå sitter jeg her med 100 eksemplarer av min første bok, og dersom dere vil sikre dere et eksemplar om livet mitt kan dere sende meg en mail eller en Messenger melding, mail adressen min er [email protected]. Jeg tok avgjørelsen om å selge boken selv tidlig i prosessen, pengene jeg tjener vil gå til å skape opplevelser med familien.

Jeg håper den vil falle i smak, men mest av alt håper jeg at den kan bidra til å spre budskapet mitt. Jeg har opplevd mange mørke stunder i løpet av mine 42 år, men er det en ting jeg har lært så er det at livet ikke er over før det er over…

PS: Jeg blir veldig takknemlig for delinger av dette innlegget 💖

24 kommentarer

24 thoughts on “Endelig kom den!!

  1. Noe av det tøffeste jeg har lest. Tårene renner her nå. Ønsker dere alle sammen alt godt. Lev livet her og nå kjære deg ♥️

  2. Hjertelig til lykke med utgivelsen, Vivian! Forsiden, bildet og fargene, er helt vidunderlige. Her deler du av deg selv, og det vil åpne øynene for mange om livets skjørhet og skjønnhet.

    Alt godt! 💕

    Heidi

  3. Gratulerer så mye med bokutgivelse Vivian, du er helt rå! Vi i Bokfabrikken takker for tilliten du har vist oss i forbindelse med trykking av boka. Vi ønsker deg mange gode dager framover, og lykke til med boksalget 🌸📚

  4. Gratulerer så mye!! Så gøy, du er knallflink!
    Den boka må eg nok ha og eg skal med glede spre nyheten på bloggen! Så braaa!!! 😀

    Håper du må bestille mange flere bøker og at alt blir utsolgt <3

    Go`klem Vibbedille 🙂

  5. Gratulerer! Jeg vil selvfølgelig kjøpe et eksemplar av boken din. Sender deg bestilling på mail.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *