Kjærligheten lever enda…

Categories Blogg

” Tenk på hvor fint vi kunne hatt det dersom du hadde vært frisk kjære ” sa gubben til meg igår, halveis lent over meg la han hode i fanget mitt.
Jeg følte hvordan han søkte etter nærhet, og alt jeg ville var å løfte armene mine for å holde rundt han.

 

Men uansett hvor mye jeg prøvde så lå armene som to døde slakt ved min side, jeg ble sittende og se på en sliten mann med tårer i øynene.
Der og da var det akkurat som min mann leste tankene mine, varsomt løftet han to livløse armer og la de på ryggen hans.
Varmen fra en sliten kropp traff håndflaten min, og jeg kjente hvordan den spredte seg gjennom hele meg.

 

Jeg lukket øynene, i et lite øyeblikk stoppet verden opp.
Stillheten omfavnet oss der vi satt, kjærligheten fylte rommet.
Nærhet ble aldri det samme igjen etter lynet slo ned, kjærlige berøringer er nå blitt til et stort savn.

 

Kroppen min reagerer hver gang, små kjærlige berøringer blir til små sitrende lyn. Min slitne kropp er blitt overfølsom, selv den minste berøring setter meg ut. En liten dråpe falt ned, og det var nesten så jeg kunne høre hvordan den sprakk i det den traff brystet mitt.
Jeg husket plutselig hvordan det pleide å være, lengselen vendte tilbake.

 

Der og da skulle jeg ønske jeg kunne krype inn i hans varme armkrok, sitte så tett at jeg kunne høre hvordan hjertene våre smeltet sammen.
Men der satt jeg fanget i en stol, uansett hvor mye jeg prøvde så kom jeg ikke nærmere. En sliten mann må selv søke nærhet, sorgen ble igjen så nær. Lynet slo ned når vi var på vårt lykkeligste, men kjærligheten mellom oss klarte den ikke å knuse…

24 kommentarer

24 thoughts on “Kjærligheten lever enda…

  1. Du får virkelig satt ord på dine følelser.
    Tenk om du ikke hadde lært deg å bruke øynene til å skrive med. Nå kan du heldigvis fortelle hva du føler på din måte.

  2. Awwwwww Ble helt rørt her 🥰dere er nå søte da❤ Såååå glad Han har blitt med din side og kjærligheten deres er sterk ❤ ja nærhet betyr så mye det og føle at man .Ta godt vare på hverandre du viser det på din måte og det vet han selv om du føler du ikke gjør det og kunne krypt inn i armene hans 😊.Men han vet han har en plass i hjerte ditt du i hans ❤

      1. Ja man hører mange gir opp forholdet for langt mindre bagateller en det dere sliter med. Så ja dere jobber virkelig for deres forhold og du er heldig som GH❤ja livet går opp og ned for oss alle i løp av livet men dere har jammen fått mere enn en hva en familie bør tåle bare av og lese bloggen din og hva dere opplevet og nå finne dere i ja det er til og flytte fjell dere er barenså fantastiske måten dere taklet dette på og klart mye vi ikke får med oss men du er flink og sette ord på ting i hverdagen deres sitter her med tårer i øynene når man tenker på hva dere alle må gå igjennom men ikke gi dere dere skal ha dere rettigheter nå må de få opp øynene sine i kommunen og ellers sender deg en god og varm klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *