De blir aldri alene…

Categories Blogg

I går kjente jeg på det igjen, hvor heldige vi er som har så mange fine mennesker rundt oss. Jeg tror vi bor i verdens beste nabolag, alle stiller opp for hverandre.
Det var en av de tingene som gjorde at jeg falt pladask for dette stedet, for allerede på visningen for ti år siden fikk jeg hilse på naboene.
Jeg har ikke angret et sekund på at jeg kjøpte dette huset uten at min mann visste det, han hadde tross alt gitt meg ansvaret for å skaffe oss et nytt rede.

Det samholdet vi har fått med naboene våre betyr så mye, og etter jeg ble syk så sto de klar med åpne armer for å hjelpe så godt de kunne.
Vi har fått så mye hjelp men også mange opplevelser, bare det å vite at vi har de rundt oss gir meg en trygghet. For jeg vet at når jeg en dag blir borte så vil familien fortsatt ha mange rundt seg, de vil aldri bli alene.

I går ble far og sønn invitert på kvelds til en av naboene, og selv om jeg gjerne skulle vært med så var jeg så glad på deres vegne.
Det betyr så mye for de begge å få et lite pusterom, noe de kan gjøre sammen.
Dessuten fikk jeg så mange fine bilder at jeg nesten følte jeg var med, og når jeg så hvor glad far og sønn var når de kom hjem så ble jeg også glad.

Jeg måtte le når jeg så tegningen en liten gutt hadde laget, han hadde nemlig tegnet huset vårt med alle familiemedlemmene inni. Mormor og morfar var også med, de sto utenfor og ringte på. Men det var en av figurene på tegningen som fikk meg til å dra på smilebåndet, for figuren så mer ut som et monster enn noe annet.
Jeg lurte veldig på hvem dette skulle forestille, og når jeg fikk forklaringen fra en liten gutt kunne jeg ikke annet enn å le.
“Det er pappa når han hviler middag mamma, han snorker som et monster”.

Ser du hvem som er gubben??

Han vet å få sagt det, jeg tror jeg må ramme inn den tegningen.
Nå ønsker jeg meg bare litt oppholdsvær så jeg kan komme meg ut litt, jeg har nemlig planer om å begynne med litt julepynting.
Men det regner som aldri før ute, og det må være forklaringen på de lave strømregningene for tiden. Vi hadde faktisk forberedt oss på en skyhøy regning denne måneden, så overraskelsen var stor når vi så at den var helt normal. Vi får håpe det vedvarer resten av vinteren, det hadde vært fantastisk..

2 kommentarer

2 thoughts on “De blir aldri alene…

  1. Ja, det er flott med kjekke naboer. Veldig hyggelig av de å invitere gutta dine på kvelds. Bare synd ikke du kunne være med. <3
    Uansett hva det gjelder, vondt eller godt , så syns jeg du skriver så fint og har en egen evne til å sette ord på dine tanker og følelser. Jeg er så glad for at jeg fant bloggen din.<3<3

  2. Så godt at dere har godt samhold i nabolaget! 🙂 Fint av deg å ønske at mann og sønn skulle ha det hyggelig hos naboene. Skjønner hvordan du tenker. Jeg prøver også å oppmuntre samboeren min til å dra ut med venner, siden jeg ikke er i form til å bli med. Det er viktig for meg at han har det bra, kan kose seg, og så kan jeg få hjem en glad mann etterpå. 🙂

    Jeg ser tydelig hvem som er “gubben” på tegningen. Hahaha 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *