Kjære Doktor!

Categories Blogg

Nei vent! La meg omformulere meg, TIL deg doktor! For kjære passer seg ikke i denne sammenheng! For mine kjære bryr seg, de kjemper sammen med meg, de vet hva jeg går igjennom og hvor mye det koster meg, de ser at systemet svikter oss, de har øynene åpne i motsetning til deg Doktor!

For at du som lege og nevrolog kan gå ut åpenlyst i en av Norges største avis, og skryte av tilbudet til oss ALS gjør meg ikke bare forbanna men også bekymret, dypt bekymret! Jeg mister rett og slett troen på helsevesenet, jeg mister troen på dere som fagpersoner!

Les saken her!

Du beviser for meg atter en gang at du ikke har peiling på hva du prater om!

Visste du at jeg fikk diagnosen min mens jeg satt alene på et sykehus?

Visste du at det gikk et år før jeg fikk diagnosen? Et helt år uten noe form for hjelp.

Visste du at jeg ble sendt hjem med samordnet Taxi samme dag som jeg fikk diagnosen ? Hjem alene for å fortelle mine barn den forferdelige nyheten.

Visste du at det gikk et halvt år før det tverrfaglige teamet var på plass? Det tverrfaglige teamet som du skryter av.

Visste du at jeg selv måtte purre på for å få det?

Visste du at det skulle gå enda et halvt år før det begynte å fungere optimalt?

Visste du at jeg til og med idag må selv følge med på at arbeidet de gjør blir utført?

Derfor blir jeg rystet når du åpenlyst går ut og skryter av noe som helt klart ikke fungerer!! Derfor blir jeg hoderystet oppgitt når du åpenbart ikke har lyttet godt nok til dine pasienter. For det kan du ikke ha gjort! For hadde du lyttet godt nok etter, så hadde du oppdaget det samme som oss som lider av denne sykdommen, nemlig at hjelpen er både mangelfull og fraværende!

Når du attpåtil går ut og syter over at du som lege blir utsatt for mye tyn, ja da blir jeg målløs. Jeg vet ikke hvem du tror dette er verst for, dere som leger eller oss som blir rammet av denne ubarmhjertige sykdommen!

Så idag når du går hjem til din familie, til dine kjære , still deg da dette spørsmålet.

Hadde du vært fornøyd dersom du var en av oss?

Hilsen en som håper å få oppleve sitt barns første skoledag!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *