En fin søndag med en liten nedtur💜

Categories Blogg

Dagen igår var fin, ja hele helgen har vært fin på tross av at gubben har jobbet beinhardt hele helgen. Jeg syns litt synd på han, men trøster meg med at han reiser snart, og forhåpentligvis får han ladet batteriene litt. Gudene skal vite at han trenger det, han trenger å komme seg bort litt, få andre ting å tenke på enn en syk kone.

Men helgen har vært fin, takket være han. For det betyr mye at han gir oss oppmerksomhet selv når han har det travelt. Jeg fikk til og med lov til å avslutte helgen med å dra på fotballkamp. For det er en kjent sak at fotball ikke er hans favoritt sport, derfor prøver jeg så langt det lar seg gjøre å ta med meg assistenter.

Dessverre lar det seg ikke alltid gjøre, dessuten er det jo mye koseligere når de er med. Isak får løpe rundt og spille fotball på sidelinjen med pappaen, samtidig som han får følgt med på storesøster. Derfor var det ekstra fint å få dra på kamp sammen, selv om Isak var full av energi og holdt på å slite livet av sin gamle far 🤣

Og for en kamp det ble! Spenning fra start til slutt! 2-2 til pause, et dommerteam som tydeligvis trenger seg et oppfriskningskurs, noe som resulterte i en nervepirrende kamp. Derfor smakte det ekstra godt når vi dro i land seieren. Jeg var så irritert på dommeren at om jeg hadde funnet en vei ned på banen, så hadde jeg glatt kjørt ut for å protestere. Men heldigvis klarte jentene og finne frem krefter og få inn et siste mål! Heia Åsane!

Gleden ble også stor når jeg så at innlegget mitt nådde ut. Takket være dere som delte så iherdig. Det betyr mye for meg at jeg har dere som kan være med meg i kampen med å løfte denne sykdommen opp og frem i lyset. Men det skjedde noe i går som gjorde meg litt lei meg.

For jeg fikk en melding i innboksen min og den var langt i fra fin. Vedkommende påsto der at jeg prøvde å stjele glansen fra andre ALS forkjempere. Jeg ble rett og slett rystet! Jeg prøver hele tiden og dra frem andre som kjemper, legge ut link til reportasjer og artikler om andre fantastiske ALS pasienter, og den siste linken jeg la ut var om Cathrine Nordstrand, noe jeg anbefaler dere alle å lese.

Det som imidlertid sved mest er at vi er medlem av samme ALS gruppe på Facebook. Jeg trodde alle i disse gruppene kjempet for samme sak, men det er tydeligvis rivalisering innad som jeg ikke har visst om. Dette gjør at jeg blir lei meg, jeg driter i meldingen, for den vet jeg ikke stemmer, men jeg blir lei meg når det kommer fra “sine egne” på en måte.

Men nå er meldingen slettet, og jeg fortsetter med ny giv  😊For jeg har en ting som den personen ikke har, jeg har dere! Og en melding betyr ingenting i forhold til alle de fine meldingene jeg har fått fra dere 💜Så derfor har jeg tenkt å nyte denne dagen, og håper dere vil gjøre det samme…

Ha en strålende mandag 🤗

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *