Juuuuhuuu! Det er helg!

Categories Blogg

Faktisk var jeg slettes ikke sikker på hvilken dag det var idag når jeg våknet, i mitt hode var helgen egentlig forbi for lengst. Jeg tror det er fordi gubben har vært hjemme en dag denne uken, han har rotet det til for meg. Men når jeg innså at det var fredag, ja da kom smilet også.

Idag hadde jeg heldigvis en av mine lengstværende assistent på jobb, hun er både effektiv og medmenneskelig. Så før jeg visste ordet av det var helgehandlingen unnagjort, og gulvet vasket. Det er noe med å starte helgen med grønnsåpe duft i huset.

Ja dere er vel spent på møtet igår? Det blir et bytte, så gjenstår det å se om de kan levere tjenesten. Vi er så klart skeptisk med tanke på at vi har vært maks uheldig ikke bare en gang, men to! Men vi velger å ikke gi opp enda, vi har fortsatt en drøm om å få leve det livet som vi ønsker.

Det blir ihvertfall en stor forandring når det gjelder turnus, istedenfor 5 timers vakter blir det nå 10 timers. Det vil si at de jobber intensivt i en periode, for å så ha fri. Dette tror jeg blir bedre for alle parter, jeg får ihvertfall anledning til å planlegge dagene mine bedre. Da kan jeg faktisk planlegge turer og aktiviteter uten å kjenne på tidspresset.

Så nå håper vi på det beste, krysser alt vi har for at dette går i orden. Det blir nok litt hektisk en periode, med mye opplæring og nye fjes. Men det er prisen man må betale for å få det slik man vil, en liten pris hvis dette blir bra tilslutt.

Husker du hvordan jeg gikk litt crazy når jeg skulle kjøpe gevær til en liten gutt? Ja lekegevær da vel og merke, jeg har ikke gått helt av skaftene enda. Men ihvertfall så kom det geværet jeg bestilte idag, og gjett om det var en fornøyd liten gutt som kom hjem en fredagsettermiddag og fant en pakke på bordet.

“Hvem er denne til mamma” spurte en gutt med et håpefullt blikk.

“Den er til deg fra mamma Isak” sa jeg mens jeg stålsatte meg for det jeg visste ville komme.

“JAAAA, se PAPPA hva jeg har fått” ingen tvil om gleden ihvertfall.

Idag er nedtellingen begynt for alvor, herlighet, det er under en uke til vi drar!! Jeg er såååå spent på hva som møter oss, tenk, Grand hotell, bli ny dag og Vixen! Dette kommer til å bli noen fantastiske dager. Jeg kommer til å være helt utladet i en uke etterpå, men med et stort smil rundt munn.

Jeg må bare huske å prøve kjolen i helga, kjipt hvis den ikke passer. Men det tror jeg den gjør, ååååå jeg gleder meg sånn! Jeg har noen småting jeg må få ordnet i helga, sko blant annet. For i hovedsak er jeg i mål, nå må bare dagene gå fort av gårde.

Så nå skal jeg kose meg med Nachos, ja for det er fredagsmiddagen idag. Mens jeg drømmer meg bort til rød løper og kjendiser i fleng. Før jeg begynner å drømme meg helt vekk, så må jeg bare dele et bilde som jeg fikk tilsendt idag. Vedkommende er på ferie i Thailand og gjorde noe som rørte meg til tårer. Tusen takk vakre deg…

God helg folkens 💜

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Juuuuhuuu! Det er helg!

  1. Jeg håper at det blir bra med nye assistenter og ny turnus. Her i Alta er det noen boliger ( for mennesker med psykisk utviklingshemmede) som har lange vakter. Tror det fungerer bra. Det var en fornøyd liten gutt som fikk presang❤️ Er spent på dine vegne Vivian, mht. Vixen. Jeg håper du får en fantastisk opplevelse sammen med mann og venninne 💜ønsker deg en fantastisk helg ☺️

  2. Godt å høre at dere har byttet firma. Jeg krysser fingre og tær for ast dette må bli suksess og full klaff! Det fortjener både du og gjengen din💚

    Ønsker deg en riktig god helg Vivian! Her nytes ukens kjekkeste dag med et glass rødvin og film.

    Klem til deg💕

  3. Hei!

    Håper det blir bra med bytte med firma.Og att dere får det bedre nå..unner deg det<3

    Jeg har flere ganger opplevd att enn tror det er osndag,så er det fredag og helg..Det er så godt..

    Kos deg masse i helgen..klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *