Jeg vil ikke!

Categories Blogg

Jeg vil ikke leve slik lenger

Jeg vil ikke ha ALS! 

Jeg vil ikke bli dårligere 

Måtte se mitt forfall i speilet.

Jeg vil ikke se inn i to små øyne

Se en redsel så stor. 

Jeg vil ikke sitte her lenger 

Sitte å råtne bort.

Jeg vil ikke sitte avkledd

Mens jeg må ta imot hjelp.

Jeg vil ikke være hjelpeløs

Aldri mer kunne gå på jobb. 

Jeg vil ikke føle meg utilstrekkelig 

Når mine barn trenger meg som mest…

 

Jeg vil leve slik jeg vil

uten sykdom og begrensninger.

Jeg vil bli frisk

føle hvordan kroppen blir sterkere.

Jeg vil se inn i to små øyne

og se håp og lykke. 

Jeg vil løpe ut i verden

leve livet til det fulle.

Jeg vil våkne uthvilt

stå opp og stelle meg selv.

Jeg vil være som dere

kunne bidra til samfunnet. 

Jeg vil igjen komme løpende

når mine barns tårer er nær…

 

 

16 kommentarer

16 thoughts on “Jeg vil ikke!

  1. Skulle så ønske at noen fant en behandling som virket,at et skakkjørt helsevesen brukte de ressursene som skulle til for å gi folk som deg behandling-selv om den er omstridt og eksperimentell. Skulle ønske du slapp og sloss for din rett til å leve det livet du ønsker selv om du er syk.

    Men Vivian. På et punkt tar du feil. Du deltar i samfunnet. Du og bloggen din er en viktig stemme. En viktig stemme for langt flere enn ALS pasienter. Du og bloggen din utgjør en forskjell for flere enn jeg tror du forstår.
    Om en uke er det Vixen. Bruk den muligheten det gir deg til nok en gang å sette fokuset på de sakene du sloss for.
    Og Vivian. Ungene dine er heldige som har deg dom mor, for for et forbilde og før ei dame!

  2. Nå ble jeg litt tom for ord ❤️ Det gjør fysisk vondt å lese dette innlegget, men det er barnemat i forhold til hvordan du har det ❤️ Du er så brutalt ærlig, og vi har så godt av det ❤️ Som Heidi ovenfor skriver, så blør mitt hjerte for deg❤️ Du har fått en spesiell plass i mitt hjerte, da du er i tankene mine daglig❤️Megaklem fra meg ❤️

  3. Ingen ord kan dekke det jeg føler når jeg leser det du skriver. Det gjør vondt å lese orda dine, se deg og barna, og ikke kunne hjelpe… Sender deg en god klem! <3

  4. Hei igjen, Du er så mye,men jeg skjønner godt alt du savner. Det finnes ikke ord for den smerten du og dere må oppleve. En viktig ting du må huske på, du gjør absolutt det beste ut av den brutale tilværelsen du og dine må leve med hver dag. Ord og trøst blir så fattig ! Stor klem, jeg snakker om deg til familien min. du har berørt hjertet mitt.

  5. Eg og HATER ALS!!! Verste sykdommen som fins! Beundrer deg stort! For din ærlighet og din styrke. Og husk at det krever enorm styrke for å vise svakheter. Takk for alt du deler, det gjer enormt inntrykk og får oss lesere til å sette ting i perspektiv og innsjå ka som er bagateller i livet. Eg beundrer din evne til å finne lyspunkt kvar einaste dag, alle har noke å lære av deg, du inderlig nydelige menneske❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *