Jeg vil ut!!

Categories Blogg

Humøret mitt sank under værmeldingen igår, og jeg kjente hvordan frustrasjonen kom snikende.
Nå er jeg faktisk lei, når man blir sittende inne over flere måneder så blir man antennelig.
Ikke tør jeg dra på kafe, ikke får jeg kjørt på tur, for enten er det covid som hindrer meg eller så er det været.

 

Nå vet jeg hvordan sommerfugler har det når de blir fanget i et syltetøyglass, for den eneste luften jeg får er når gubben lukker verandadøren opp.
Alt jeg ber om er litt mildvær og oppholdsdager, men hver dag står jeg opp til regn. Jeg er ikke skapt for å sitte i en stol dag ut og dag inn, det er ikke et verdig liv.

 

Noen timer en dag i uka er alt jeg har fått de siste månedene, vinteren som jeg normalt sett elsker har i år hvert ekstra lang.
Luften går ut av meg hver gang jeg står opp til regnvær, og de få gangene jeg står opp til en delvis skyfri himmel så kan du banne på at det begynner å regne når jeg først kommer meg ut eller at jeg blir dårlig.

 

Heldigvis har jeg noe å se frem til, for i morgen må jeg ut.
Da skal jeg endelig til frisøren igjen, og denne gangen blir det en skikkelig fornyelse.
Bonusen er at min mann skal være med, så da får vi litt tid sammen.
Nå håper jeg bare på et væromslag, for mitt største ønske er at jeg en dag kan kjøre selv for å hente en liten gutt på skolen…

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Jeg vil ut!!

  1. Sitte inne og vente på godvær her på Vestlandet er en ordentlig tålmodighetsprøve! Kanskje en idé å kontakte Høgskulen på Vestlandet sitt ingeniørmiljø, og høre om noen studenter eller ansatte kunne tenkt seg å lage en prototype på «overbygg» eller det du behøver til rullestolen for å kunne være ute i vått vær? <3

    1. For en ide! Den likte jeg. For jeg har alltid lurt på hvorfor ikke hjelpemiddelsentralen har sånne overbygg, men det er vel pengene som bestemmer dessverre.

      1. Håper du får napp. Noen må kunne lage dette. Og dette må det være mange som kunne hatt god nytte av. Kanskje hjelpemiddelsentralen ville vært interessert i et samarbeid? Men ofte kanskje enklest å gå rett på med en henvendelse til fagmiljøet, [email protected] og stile den til fakultet for ingeniør- og naturvitenskap. Heier på deg!

  2. Her har jeg fått frisørtimen utsatt i 3 uker nå,pga Corona smitte på salongen,skikkelig kjipt,men,men,sånn er det i disse dager😯Kos deg hos frisøren i morgen🙂Har time på tirsdag,så krysser fingre for at jeg får fikset håret da,er jo helt krise nå🙈

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *