Jeg skjønner ingenting….

Categories Blogg

Pokker heller, så ble jeg dårlig igjen.
Jeg avsluttet antibiotikakuren på fredag, og i går merket jeg at symptomene begynte å blusse opp igjen.
Aldri har jeg vært så mye plaget som nå, og det får meg til å lure.

 

For noen uker siden begynte jeg på Hiprex pulver, selv om jeg ikke hadde vært så plaget med urinveisinfeksjon så mente hjemmesykepleien at dette pulveret kunne være med på å forebygge.
Men jeg har aldri hatt så mange urinveisinfeksjoner som nå, og det hele begynte etter at jeg startet på dette pulveret.

 

Så jeg har begynt å lure på om dette Hiprex pulveret var så lurt, kanskje jeg aldri burde begynt på det.
For det første jeg gjorde i dag var å ta en ny sticks, og selvfølgelig stemte mine symptomer. Utslag på UVI igjen, og nå kjenner jeg at jeg er lei.
Det betyr enda en runde med antibiotika, jeg bare håper jeg slipper å bli så dårlig denne gangen.

 

I morgen har jeg frisørtime, og den vil jeg nødig gå glipp av.
Så nå krysser jeg bare fingrene for at jeg ikke blir verre og at jeg får antibiotikakuren raskt. Egentlig har jeg lyst til å kjøre ned på legekontoret og filleriste de i skranken, for som med gubben så nektet de også idag å ta imot urinprøven uten time.
Jeg blir så frustrert over all motviljen jeg møter, man skulle tro at når man hadde en sykdom som ALS så kunne de være litt på servicesiden.

 

Så idag må jeg igjen sende melding til legen min, for dette vil jeg nødig oppleve igjen.
Det burde være unødvendig for meg å forlate hjemmet hver gang jeg får symptomer, spesielt når jeg er dårlig i tillegg.
Heldigvis sto assistenten på sitt idag så de tok motvillig imot prøven, og nå venter jeg bare på å få kuren i hus…

 

Rettigheter : tegninger.no
10 kommentarer

10 thoughts on “Jeg skjønner ingenting….

  1. Regler er bra å ha, og følge, men det finnes unntak innen rimelighetens grenser. Bare tull og uvilje at de ikke kan ta i mot en urinprøve for deg. Sånt irriterer meg….🤬 God bedring Vivian. Håper du kan nyte frisøren, deilig med litt “oppussing” innimellom. Det trenger vi.❤

  2. Som helsesekretær så kjenner jeg blir kraftig provosert av den behandlingen som du får ved legekontoret! Kan ikke skjønne begrunnelsen for at du må ha time for å levere en enkel urinprøve som tar de max 5 min å lese av og event sende til dyrk!!
    Godt du har peroner rundt deg som står å sitt. God bedring!

    1. Som utdannet helsesekretær selv så skjønner jeg like lite som deg Elisa, når jeg jobbet på legekontor så trengte man ikke time for å levere inn urinprøve. Jeg håper legen tar tak i det, for dette vil vi nødig oppleve igjen, tenk at man skal få kjeft når man kommer med en urinprøve.

  3. Det høres ikke bra ut. Har du prøvd å drikke tranbærjuice? Smaker litt bittert, men hjelper fort på urinveisinfeksjon ved at bakteriene retter seg ut og forsvinner ut med urin. Hvis du ikke har testet det bør du kanskje forsøke. Tranbærjuice har de i vanlige matbutikker tror jeg. God bedring😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *