Jeg savner det enkle liv…

Categories Blogg

Noen ganger blir jeg bare sittende å se på, studere kroppene til mine nære.
Det ser så enkelt ut, men jeg vet hvor vanskelig det egentlig er.
En liten gutt står fremfor meg og danser, hele kroppen er i skjønn harmoni.
“Se hvor enkelt det er mamma” sier han mens han løfter sine armer over hodet, men for mamma er det umulig.

 

I en stol sitter jeg dag etter dag, med en kropp som ikke vil lenger.
En liten gutt tar tak i mine livløse armer, løfter de opp og slipper de.
Helt livløse faller de ned, jeg ser hvordan de treffer underlaget med all sin kraft.
En liten gutt ser på meg med et nysgjerrig blikk, han forstår ikke at noe så enkelt kan være så vanskelig.

 

Ting tar dobbelt så lang tid når man har en kropp som ikke klarer lenger, tid jeg aldri får igjen. Noen ganger føles det så bortkastet, å bruke så lang tid på så enkle ting.
Det tar dobbelt så lang tid å kle på seg, dobbelt så lang tid å gå på do, og det går ikke en dag uten at jeg savner det enkle liv.
Tid er en ting jeg aldri kommer til å venne meg til, jeg må bare akseptere at ting tar dobbelt så lang tid.

 

“Jeg kan trene deg jeg mamma” hører jeg en liten gutt si, og jeg ser hvor glad han blir når jeg klarer å løfte på foten.
Noen ganger tenker jeg hvor annerledes livet ville vært dersom jeg hadde vært frisk, og det er da jeg kjenner de kommer. Sorgen kom flommende ut av mine øyne, en sorg jeg må bære med meg resten av mitt liv. En liten gutt ser på meg med gnistrende øyne, og jeg tenker “jeg skulle ønske du hadde en mamma som var frisk”….

 

9 kommentarer

9 thoughts on “Jeg savner det enkle liv…

  1. Ord blir fattige….hva skal man si. Sender deg en god varm klem <3<3
    For en solstråle den lille gutten din er.<3

  2. Så sterkt du tar oss med inn i livet ditt på❤️Så brutalt ærlig. Så nydelig gutt du har❤️❤️

  3. Jeg kan bare gjenta, budskapet ditt er så sårt, og stemmen din er viktigere enn noen gang, stor klem fra Nelly ❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *