“Jeg vil ikke”!!!

Categories Blogg

En liten gutt har hatt ferie i to uker nå, men det har ikke far i huset hatt.
Derfor var planen å sende guttungen på SFO i forrige uke, de skulle nemlig holde åpent den uken.
Men når vi presenterte planen for en liten gutt så fløy han helt i fistel, den planen kunne vi bare glemme.
For gutten hadde tydeligvis lagt sine egne planer, han hadde bestemt seg for lenge siden.

“Jeg vil ikke på SFO, jeg SKAL være med pappa på JOBB” ropte han bestemt mens han freste opp trappa, og like etter ga lyden av soveromsdøren hans ekko gjennom hele huset. Gubben og jeg ble bare sittende igjen å stirre på hverandre, vi innså begge i det øyeblikket at vår lille gutt begynte å bli stor. De er ikke gamle før de skjønner at en smellende dør har sin effekt, jeg syns bare den kom litt vel tidlig.

Men guttungen fikk viljen sin, SFO ble byttet ut til fordel for betongarbeid.
I to uker nå har han vært med på jobb, og til tross for lange dager så blir han ikke lei.
Det eneste som står i hodet på en liten gutt er anleggsarbeid, det er ingen tvil om at han er blitt påvirket av sin far. I en alder av seks år så har han bestemt seg for yrkesretning, han skal kjøre semitrailer akkurat som pappaen pleide og gjøre.

Akkurat det er jeg ikke i tvil om vil skje, jeg er sikker på at han vil følge sin far sine fotspor.
Gubben var nemlig akkurat lik, når læreren i første klasse spurte hva han ville bli så var svaret klart, han skulle kjøre lastebil. Men i dag skjønte jeg hvorfor en liten gutt var så begeistret for det yrket, i dag var han helt i hundre når han kom hjem.

De er tydeligvis ofte hjemme hos privatpersoner og leverer betong, og da får en liten gutt mye oppmerksomhet.
Han har fått både godteri og is gjennom disse ukene, men den gaven han fikk i dag toppet alt. En snill mann hadde tydeligvis skjønt at en liten gutt elsker alt som har med lastebiler og gjøre, han hadde fortalt om alle bilene han hadde hjemme. Og det var da denne snille mannen løp inn for å hente noe, og når han kom ut igjen sperret vår lille gutt opp øynene.

For i hendene bar han på en amerikansk betongbil, den skulle vår lille gutt få.
Aldri har jeg sett en liten gutt lykkeligere, han er helt forelsket i sin nye bil.
Så i dag har vi ikke sett mye til en liten gutt, han har stengt seg inne på rommet med hele samlingen sin…

5 kommentarer

5 thoughts on ““Jeg vil ikke”!!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *