Jeg trenger hjelp….

Categories Blogg

Jeg har lenge hatt en drøm om å få oppleve det igjen, en reprise av 2019 mest fantastiske øyeblikk. Et fakkelog/innsamling satte spor, og jeg vil gjerne oppleve det igjen. Det hadde vært gøy å se om vi denne gangen kunne gjøre det enda større, skape litt blest om ALS.

Samtidig vet jeg hvor mye arbeid som skal til, bare det å få butikker til å donere fakler er en prosess. Forrige gang holdt vi det helt enkelt, og dermed slapp vi unna de største søknadene til kommunen. Men det hadde vært gøy om vi denne gangen klarte å få til litt underholdning, en liten konsert av noe slag.

Dessverre klarer jeg ikke arrangere noe sånt alene, jeg kjenner jeg blir svett bare ved tanken. Gubben er heller ikke særlig god på slike ting, men han bidrar gjerne på den praktiske biten.
Er det en ting jeg syns er vanskelig så er det å be om hjelp, jeg kjenner det langt inn i ryggmargen. Men når det gjelder dette så må jeg bare, i det minste gjøre et forsøk.

Nå er det på tide å sette i gang med litt planlegging, og for å få dette til så trenger jeg noen ildsjeler rundt meg. Jeg åpner gjerne opp hjemmet mitt for møter, og alle tips taes hjertelig imot. Kanskje noen kjenner noen som vil opptre, eller kjenner noen som har erfaring med å arrangere noe slikt.
Det aller beste er om noen i Bergen gjerne vil bidra, for jeg trenger all den hjelp jeg kan få. Jeg har tenkt mye på min avdøde venninne Siv i det siste, for jeg vet hvor mye hun drømte om å arrangere noe lignende.

Det hadde vært helt fantastisk å få dette til, for jeg har drømt om dette så lenge. Så dersom det er noen der ute som vil bidra så ikke nøl med å ta kontakt, enten på mail [email protected] eller på Messenger.
Nå har vi en mulighet til å komme sammen for noe viktig, vise alle som har blitt rammet av ALS at de ikke er alene…

12 kommentarer

12 thoughts on “Jeg trenger hjelp….

  1. Nå bor jo ikkje eg i Bærgeen, men om det skulle være NOE eg kan bidra med ikkje vær redd for å sende meg en oppdragsmail <3

    Dette blir bra!

    Go`klem fra Vibbedille 🙂

    1. Tusen takk Vibbedille , det kan jo hende vi trenger noen kunstneriske innspill eller andre gjøremål, jeg regner med det blir nok av arbeid dersom vi skal gjøre dette💓

  2. Yay! Fighter-Vivian er tilbake med full spirit, så dette liker vi!! 😀
    – Nå er jo jeg unektelig bosatt litt kronglete til i hht å kunne få bistått evneverdig i selve eventen, MEN det slo meg at vi kanskje kan bistå allikevel.. For hva om vi kjørte på med en sosiale media -greie (blogg inkludert) parallelt!? – For dersom dette lykkes, så kan det brått bli en landsdekkende massemønstring ut av dette her..

    1. Det var en glimrende ide , jeg må bare undersøke regler og utleie av byrom i kommunen først , det er en søknad som må inn dersom vi skal få dette til.

      1. Så kult!
        Å få gjort dette i en ‘go big or go home kind of way’, vil jo uansett kreve en viss tid, både m.h.t å komme opp med noe catchy som vil fenge i SoMe og å få besørget en spredning av en viss størrelse.. Jeg anser det som sikkert at jeg får med meg Bunny’en iallefall, og en søken etter ‘spredere’ og ide-produsenter på bloggen vil jo garantert bære frukter 😉 😀

    1. Supert Brit, jeg var så vidt innom og så på det igår. Det er så mange regler man må sette seg inn i, dessuten må brannsikkerheten også redegjøres for.

  3. Jeg bor i Drøbak og kan dessverre ikke bidra med det praktiske, MEN støtter mer enn gjerne med noen kroner. Trengs helt sikkert det også.
    Send meg enten kto.nr eller vipps-nr.
    Lykke til med arrangementet!👍🏼
    Beste hilsener fra Anne Kristine

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *