Jeg skulle ønske…

Categories Blogg, Dikt 🌻

Jeg skulle ønske vi kunne gå hånd hånd langs en øde skogsvei, bare deg og meg, være i ett med naturen, en stille stund bare for oss, kunne skru tiden tilbake, og bare være kjærester igjen.

Jeg skulle ønske vi kunne danse sammen igjen. Til vakker musikk, kinn mot kinn, hjerte mot hjerte slår de i takt. Bare deg og meg på dansegulvet til himmelske toner, for i dine armer er jeg trygg. 

Jeg skulle ønske vi kunne dra på biltur sammen. Med vinduene nede en varm sommerdag, vind i håret, favorittlåta på radioen , deg og meg syngende til den samme melodien, på vei til et ukjent sted, eller bare på vei hjem. 

Jeg skulle ønske vi var på vidda igjen. Suse over snødekket landskap, hvitt så langt øyet kan se, jeg som klamrer meg tett inntil deg mens vi beveger oss hastig over endeløse vidder.

Jeg skulle ønske vi var på hytta i vinterland igjen. Med knitring fra peisen, snødekte vinduer og den svake duringen fra aggregatet på utsiden. Med stearinlys i hvert et vindu mens jeg hviler meg i din lune armkrok.

Jeg skulle ønske vi sammen kunne leke med barna igjen. Sammen i eventyrland, bare oss, bekjempe troll og redde prinsesser. Meg og deg i altoppslukende lek med barna, et øyeblikk fylt av latter og glede. 

Jeg skulle ønske vi kunne skrive om historien, lage nye kapitler som i en bok. En bok med kjærlige ord og gode stunder. Jeg skulle ønske vi kunne hoppe tilbake i tid, til en lykkelig og bekymringsløs tid, en tid for et ungt kjærestepar som så lyst på fremtiden, dit vil jeg tilbake, bare en eneste gang til…

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg skulle ønske…

  1. Å
    så nydelig Vivian…det varmer mitt hjerte..
    Du er så utrolig god å skrive ned dine tanker.
    Gode tanker er godt å ha..
    gla i deg søte gode Vivian.
    du er i mine tanker.
    klem fra xnabo <3 <3 <3 <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *