Jeg skulle ønske det var meg…

Categories Blogg

Jeg ser henne i strandkanten, hun står der og betrakter det glitrende vannet.

Sakte beveger hun seg utover, det kjølige vannet får gåsehuden til å sprette fram.

Vannet er i ferd med å omringe hele hennes kropp, årets første svømmetak blir tatt under en skyfri himmel.

Jeg ser henne flyte ubekymret rundt, og alt jeg klarer å tenke er jeg skulle ønske det var meg.

 

Jeg ser han komme løpende, lett på tå og med hele livet fremfor seg.

Hun står der smilende og venter på han, gleden lyser fra dem begge.

En liten gutt løper inn i kjærlige armer, der føler han seg trygg.

Jeg ser kjærligheten mellom mor og sønn, og alt jeg klarer å tenke er jeg skulle ønske det var meg.

 

Jeg ser de kommer imot meg, hånd i hånd alene mot verden.

Flettet sammen for alltid, uadskillelige er de to.

I samme takt går de samme vei, kjærligheten deres er uendelig.

Jeg ser de gå forbi, og alt jeg klarer å tenke er jeg skulle ønske det var oss.

 

Her sitter jeg og betrakter livet jeg engang levde, men nå er betrakte alt jeg kan.

Jeg har fått lenker rundt min kropp, livet jeg engang hadde er ikke mitt lenger.

Min kjærlighet er stor, den har aldri vært større enn nå.

Men den er lenket fast inni meg, aldri mer kan jeg dele den med mine kjære.

 

Mitt hjerte er stort med en ild i seg, en flamme som aldri dør ut.

Men min kropp er vissen, min kropp er i ferd med å dø ut.

Jeg savner dere mine kjære, savner å kunne stryke deres hud.

Hver kveld ber jeg om å få mine armer tilbake, for da skulle jeg aldri sluppet dere igjen..

17 kommentarer

17 thoughts on “Jeg skulle ønske det var meg…

  1. Så vakre, men litt vemodige ord💜Du røsker i oss friske, og får oss til å tenke over hvor heldige vi er, som er frisk 💜Vi kan aldri høre for mange ganger. Takk igjen ❤️

  2. Vivian💜

    Du er så utrolig flink til å skrive, jeg blir helt rørt! Jeg sliter med sykdom selv, men det “blekner” iforhold til kampen du må gjennom hver dag. Du har lært meg mye! Ønsker deg og dine alt godt fremover. Stå på!

    Har lest bloggen lenge, men nå måtte jeg legge igjen en kommentar. Du er sterk🤗🤗

    1. Tusen takk kjære deg, det betyr mye for meg å høre 💜 Ønsker deg mange gode dager fremover på tross av sykdom, håper solen skinner på deg og💜

  3. Takk. Ordene fikk meg til å innse at jeg har det bra, selv med noen økonomiske kamper å kjempe.Jeg kan klemme,klappe,løpe….jeg burde være taknemlig hver en dag.takk.

    1. Økonomiske kamper vet jeg alt om, problemer på den fronten kan knekke den sterkeste. Men jeg er glad du har helsen din i behold, det er det viktigste av alt 💜

  4. Æ sir igjen tusen takk🌸 æ finner ikke alltid ord tel å beskrive det æ føle når æ les ordan dine.

  5. Jeg har fulgt bloggen din en stund nå. Leser den hver kveld og det gjør at hjertet mitt er fylt med takknemlighet før hver natt. Du får oss til å reflektere over hvor heldig vi er som er friske. Jeg har en 4 åring selv, og tanken på og ikke kunne legge armene rundt henne lenger er grusom. Jeg kysser det myke barnekinnet hver kveld og betrakter det uskyldige ansiktet i dyp søvn. Ofte går mine tanker til deg og din Isak. Du rører meg så inderlig med din styrke og visdom. Må du og din familie få en fantastisk sommer.

    1. Du aner ikke hvor godt det er å lese det du skriver Silje , jeg blir rørt til tårer. Overøs din lille jente med kjærlighet hver eneste dag , vi er alle her på lånt tid 💜

  6. Nydelig, rørende og du gir meg en påminnelse om å være takknemlig. ❤️ God sommer til deg og dine. Jeg håper dere får en fin tur. Får vi være med eller tar du bloggeferie?
    Det er ikke alltid jeg legger igjen en kommentar, men jeg leser bloggen din hver dag og tar meg i å tenke på deg og familien din innimellom. ❤️🌺
    Dere er rå hele gjengen.
    Takk 🥰

    1. Tusen takk kjære Turid, det betyr mye for meg at du følger meg her på bloggen 💜Selvfølgelig skal jeg ta dere med meg på sommerferie, det hadde ikke blitt det samme uten å få dele reisen med dere😊Ønsker deg en riktig god sommer , så håper jeg du får mange solskinnsdager 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *