Kan hunder få ALS??

Categories Blogg

Idag ble jeg vekket av en stolt liten gutt, iført fotballdrakt sto han kry ved sengekanten min. Selv om været ikke tilsa at det var sommer ute, så nektet en liten gutt og kle på seg mer klær. Til og med fotballskoene måtte på, og først da var en liten klar for barnehagen. Han var så stolt at han kommanderte pappaen til å ta bilde av mor og sønn , jeg derimot var ikke like klar for en fotoshoot kl 06.30 om morgenen,

Men det er like godt hver gang en liten gutt forlater huset strålende fornøyd, og enda blidere ble han når han hørte at mammaen skulle hente han i dag. “Husk å ta med Prins” sa han får han løp ut døren, det er alltid like kjekt når vår firbeinte gamle venn er med.

Stakkars gamle Prins, alderdommen begynner å ta han. Jeg lurer litt på om hunder også kan få ALS, for han har de samme sykdomstegnene som jeg startet med. Ene foten er svak og full i spasmer, han sleper den etter seg når vi går på tur. Dyrlegen mener det er hofteproblemer, og nå står han fast på smertestillende. Men som eieren er han en livsglad liten krabat, han lar seg ikke stoppe av en dårlig fot. Jeg gruer meg til den dagen vi må ta farvel, jeg bare håper han får en god sommer med oss i år.

Dagen idag har gått i ett, men så har jeg også hatt en ny assistent på opplæring idag. Hun har virkelig gjort et bra inntrykk, så nå håper jeg bare hun vil trives her hos oss. Jeg føler egentlig at det har vært folk innom her i hele dag, for idag har både fysioterapeuten og en sykepleier som holder på med et studie vært innom.

Fysioterapi har jeg ikke hatt på flere måneder, ikke at jeg merker noe særlig til det. For heldigvis er ikke kroppen noe stivere nå enn før, og det er jeg glad for. Likevel er det greit å begynne med behandling igjen, det er greit å gjøre det man kan for å holde kroppen vedlike.

Det var en fornøyd liten gutt som møtte meg i barnehagen idag, og som alltid fikk vi en fin kjøretur hjemover i finværet. Men jeg merket fort at kroppen fremdeles ikke er helt på topp, jeg trenger nok mer hvile enn hva jeg tror. Det er litt typisk meg og gi bånn gass med en gang jeg føler meg bedre, jeg har fremdeles vanskeligheter med å innfinne meg med egne begrensninger.

Så nå skal kvelden brukes fornuftig, jeg skal tilbringe kvelden fremfor Tv skjermen. Imorgen er det torsdag allerede og jeg lurer på hvor uken ble av, helgen står snart for dør igjen. Jeg håper dere har det bra alle sammen, og at livet smiler til dere for tiden. Nyt kvelden videre hvor enn dere er, jeg håper på enda en solskinnsdag imorgen…

3 kommentarer

3 thoughts on “Kan hunder få ALS??

  1. Det hørtes heftig ut med fotoshoot kl. 06.30,men dere ser flotte ut begge to 😃uka har gått utrolig fort, og akkurat nå føler jeg at livet smiler 😀ønsker deg en fortsatt fin kveld 💜

  2. Håper hunden klarer seg fint framover 🐕
    Ser ut som det er stas med fotballdrakten,så gøy 😊👍⛹️‍♂️Ønsker dere en flott dag i morgen ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *