Bedre enn forventet…

Categories Blogg

Jeg måtte kjenne etter i dag når jeg våknet, var jeg blitt verre?
Heldigvis følte jeg raskt at det hadde jeg ikke blitt.
Jeg tror jeg fikk antibiotikakuren i hus i grevens tid, og det var jeg sjeleglad for idag.
For dersom jeg hadde blitt dårligere så kunne jeg sett langt etter den frisørtimen jeg hadde bestilt, og en time hos frisøren var akkurat det jeg trengte nå.

Huldra…

Dessverre hadde ikke min favoritt frisør ledig kapasitet, dermed måtte jeg for første gang bestille time hos en annen salong.
Så du kan trygt si at jeg var ekstra spent idag, for nå skulle jeg til en som ikke kjenner meg i det hele tatt. Heldigvis skulle gubben være med, det hadde ikke gått uten han.
Han  vet hva som fungerer og ikke, og det er en trygghet for meg at det skal bare et blikk til så kommer han løpende.

Det første jeg tenkte på idag når jeg våknet var eventuelt de andre kundene i frisørsalongen, de ville få litt av et syn i dag.
Tanken på at gubben skulle hive meg over skuldrene med fremmede folk tilstede gjorde meg lettere nervøs, de ville i det minste få mye å prate om rundt middagsbordet.

Tiden gikk veldig fort i dag tidlig, og det til tross for at gubben hadde tatt meg opp i god tid. Plutselig måtte vi bare komme oss avgårde, og det var når jeg kom i bilen jeg kjente hvor anspent jeg var. Det største problemet med å gå til frisøren er nakken min, for nakkestøtten på rullestolen må av for at frisøren kommer til.
Jeg har alltid blitt helt utslitt i nakken ved mine tidligere frisørtimer, noe som igjen har medført til at jeg har fått hodepine resten av dagen.

Men når vi omsider kom frem til frisørsalongen ble jeg gledelig overrasket, for her var det mulig å sitte skjult fra de andre kundene.
Vaskene lå også skjult til, så her kunne gubben forflytte meg uten publikum tilstede.
Salongen var perfekt for meg som er så redd for å bli smittet, dessuten fikk jeg den perfekte frisøren. Hun hadde sin første dag på jobb i dag etter å ha vært ute i permisjon, og nå fikk hun meg som kunde.

Hun var tydeligvis ikke redd for en utfordring, for det er ikke bare bare å klippe/farge håret på en kunde som har så mange utfordringer som jeg har.
Men i dag gikk alt som en lek, ikke ble jeg spesielt sliten i nakken heller.
Det beste var opplevelsen jeg fikk når håret skulle vaskes, for det var noen fantastiske stoler de hadde ved vasken.  Stolene var elektriske, så her kunne de heve beina mine og legge meg ned i delvis liggende stilling.

Ved vasken fikk jeg en deilig hodebunnsmassasje som jeg virkelig nøt godt av, frisørtimen i dag ble en herlig opplevelse.
Det er så godt å se at jeg faktisk kan gå i en vanlig frisørsalong og fikse håret mitt, det er nemlig ingen selvfølge etter seks år med ALS.
Så nå er håret klippet og fanget farget i en mørkere tone, kjerringa er strålende fornøyd. Neste gang skal vi gjøre fargen enda litt mer rød, og nå gleder jeg meg allerede til neste gang. Jeg er så takknemlig for at det gikk så bra i dag, en stor takk til Cathrine hos Ramm frisør som gjorde en fantastisk jobb…

46 kommentarer

46 thoughts on “Bedre enn forventet…

  1. Så fint at du ble bedre, så kunne du beholde frisørtimen 👍 Superfin på håret 👍🌸🌼🌼

  2. Å, så godt at dagen ble fin! Det er deg vel unt ❤️. Synes denne fargen var nydelig til deg – samtidig som du nok kler en rødere tone også. Stilig dame 😃👍.

  3. Så fin du ble 😍 Slit an! Du, mamma fikk flere nyre/bekkenbetennelser (mener det var det, hvertfall nyrene). Veldig alvorlig med sykehusinnleggelse flere ganger. Hun har fått antibiotika hjemme for å kunne starte tidlig, pga hun kjenner igjen symptomene tidlig. Kanskje noe du kan sjekke ut? Ha antibiotika hjemme, og at assistent/hjemmesykepleie tester om dine mistanker er riktige, for så å levere testen etter du får startet kuren? Vil jo kunne korte ned tiden slik at du raskere blir bedre, og også slipper å bli så dårlig.

    1. Jeg har vært inne på tanken om at det kan være nyrebekkenbetennelse, vi får se hva dyrkningen viser. Men uansett så er det viktig at jeg raskt får hjelp , så nå skal legen på sykehuset ringe fastlegen min for å legge en plan.

  4. Du ble så fin atte. Som vi sier her nord.
    Jeg har vært hos cutters de siste gangene. Kun klipp og ikke mer.
    Nå merket jeg savnet etter hodemasasjen.

  5. Næmmen, dra meg nå baklengs inn i ….ett eller annet…. :)) Såååå fin du ble med mørk hårfarge, Vivian. Det kledde du virkelig, å jeg er sikker på at med litt rødt i det så blir du om mulig enda mer snasen. Finnmarkingen gjør vel ikke noe annet enn å glo på den flotte kona si nå,vel? :))

  6. Så godt å få en slik positiv opplevelse når man på en måte har gruet seg litt 😃
    Det er godt å være hos frisøren når man blir møtt slik, og alt bare faller så greit til rette.
    De stolene er fantastiske og hodebunsmassasje likeså 🤩
    Og lekker farge og klipp som er ganske kledelig til deg!
    Ønsker deg en fin ny dag 😊

  7. Nydelig farge til deg og så utrolig kjekt at det å gå til frisøren ble en herlig opplevelse for deg. Kjekt å lese!!! ha en fine dag Vivian

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *