Jeg må bare le…

Categories Blogg

I tre uker nå har jeg stått opp til den samme setningen, “JAAA, er det noe sport på Tv i dag”. Svigerfar er nemlig enda mer sportsinteressert enn meg, og han har skjønt at svigerdatteren har full oversikt. Jeg skulle bare ønske min mann hadde arvet litt av sportsinteressen til sin far, da hadde livet vært mye enklere.

Men i motsetning til sin far så hater min mann alt som har med sport og gjøre, og det gjelder også alt form for aktivitet. Før jeg ble syk fikk jeg virkelig høre det av gubben, jeg var egoistisk som ikke fikk han i like god form som det jeg var. Men de gangene jeg prøvde å legge om kostholdet hans eller dra han med meg på tur fikk jeg enda mer kjeft!

Selv om det nå nærmer seg ti år siden sist jeg dro med meg gubben på fjelltur så husker jeg det som om det var i går, glosene som kom fra gubben den gangen har forfulgt meg siden. Jeg har etter hvert skjønt at grunnen til gubbens hat mot sport på Tv skjermen er av akkurat samme grunn som jeg fikk høre når jeg var frisk og sprek, de som driver med idrett bør slutte med sport av sympati med alle sofaslitere.

I motsatt ende finner du svigerfar, han er som meg hekta på sport. Men selv han gjør meg forvirret, ja jeg blir like svimmel av både svigerfar og sønn. For hver dag setter jeg på sportssendingen til svigerfar, alt fra skiskyting, utfor til fotball. Men selv om han lyser opp som en sol hver gang jeg setter på det som han har mast om hele dagen så ender jeg opp med å få det samme oppfølgingsspørsmålet hver eneste gang.

“Er det ferdig alt, vant vi? ” spør svigerfar hver gang sendingen er slutt, da har han enten slumret seg gjennom hele sendingen eller holdt på med andre ting. Det står i hvert fall ikke på underholdningen nå om dagen, hver eneste dag dukker det opp nye gloser og utrykk. En ting er helt sikkert, livet er slettes ikke kjedelig med de to i huset…

3 kommentarer

3 thoughts on “Jeg må bare le…

  1. Herlig med nordlendinger!Jeg er selv oppvokst med 2,og vant til å ha nordlandsslekt på besøk,og ferieturer til Tromsø, og Skjervøy!Høres ut som du koser deg med besøk nordfra!Elsker Nord-Norge!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *