Jeg hører henne enda…

Categories Blogg

Et lite snøfnugg kommer dalende ned fra en hvit himmel, et lite snøfnugg blir en påminnelse om livet som engang var.
Jeg stirrer opp mot en endeløs himmel, et lite snøfnugg blir plutselig til flere. Det er da jeg hører henne, en fredfull stund blir avbrutt av et hjerteskjærende skrik.

 

To hvite silkemyke dun treffer min kalde panne, og i det de smelter fletter de seg sammen med mine salte dråper.
De faller lydløst ned fra en endeløs himmel, omfavner meg som en kjær gammel venn. Mørket har for lengst lagt seg, men de hvite små krystallene glitrer i mørket. Varme lys så langt øye kan se, små lysglimt blir store når de blir flere.

 

Lys som kjemper mot et altoppslukende mørke, og som vinner bare de blir mange nok. Kulden griper tak, men den er ingenting i forhold til den sorgen som bor inni meg.
Det er når stillheten kommer jeg hører henne som mest, hennes hjerteskjærende skrik tilhører meg.
Hun er der inne men det er bare noen få som fortsatt ser henne, og alt hun ønsker seg er frihet.

 

Hun er fanget i min kropp, og det er ingenting jeg kan gjøre for å slippe henne ut. For hun er meg og jeg er henne, men vi er fortsatt to personer.
Jeg har forandret meg etter jeg ble syk, og det gjør vondt å tenke på henne. Hun er full i liv mens jeg kjemper meg opp til en ny dag, men vi bærer begge på en sorg så stor…

8 kommentarer

8 thoughts on “Jeg hører henne enda…

    1. Du forteller så levende hvordan du har det og jeg ser dere begge❤️❤️Forstår du må være sliten men tross slitenhet og fortvilelse formidler du historien din på en fantastisk gripende måte. Ingen kan forstå helt dine utfordringer når en selv ikke er i situasjonen , men som spl har jeg møtt flere med ALS på nevrologisk avd. Nå er det ei trivelig tid før jul og jeg vil tro den lille sjarmøren din beriker hverdagene med glede og forventninger .Ønsker deg alt godt og ei koselig førjulstid ☃️🧑🏼‍🎄🙋🏻‍♀️

  1. Du e virkelig en som betyr mye for mange🥰
    Et innblikk i din hverdag, dine tanker gjør noe med mæ.

    Sagt det før , men æ sir det gjerne igjen; du gjør mæ til et bedre menneske🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *