Jeg hater farvel…

Categories Blogg

Ti tusen kniver river meg i brystet, hjertet er i ferd med å gå i tusen knas.

Gode minner blir for tunge, jeg klarer ikke bære de med meg enda.

Minnene ligger der og ulmer, og de hjemsøker meg på natten.

Livet som var dukker stadig opp, men jeg er for svak.

 

Jeg klarer ikke, jeg vil ikke.

Det gjør for vondt, jeg får ikke puste.

Livet mitt er over, jeg har tatt mitt farvel.

Et siste farvel med livet som var.

 

Nå eksisterer jeg bare, tar på meg et tappert smil og prøver å puste.

Prøver å holde hodet over vann, litt lenger for hver dag som går.

Kjemper meg videre, bruker de små halmstråene jeg kan finne,

de er små men likevel store, og jeg holder pusten litt til.

 

Gledene er fortsatt der, men det er sorgen også.

Det er som om de går hånd i hånd, de er flettet sammen for alltid.

Livet mitt er blitt en berg og dalbane,

og idag er det sorgen som styrer turen.

 

Idag sørger jeg,  sorgen river meg i stykker.

Aldri skal jeg få oppleve frihet igjen, min frihet er borte for alltid.

Nå lever jeg et liv som stadig blir kortere,

jeg må stadig ta nye farvel.

 

Et liv med stadig nye farvel er tungt å bære,

sorgen blir større og sterkere for hver gang.

Jeg prøver å se fremover, men jeg vet det ikke blir bedre,

nye farvel ligger der og venter.

 

For selv om jeg sørger nå,

så venter fortsatt den største.

Det endelige farvel til livet må jeg en dag ta,

et farvel til mine kjære…

22 kommentarer

22 thoughts on “Jeg hater farvel…

  1. Et hjerteskjærende kapittel du må leve ❤️ Håper mirakelet dukket opp i det neste!!! ❤️

  2. Dette er en fæl sykdom. Føler så med deg. Jobbet i hjemmesykepleien og sett flere med deg. Tøffe saker.
    Men lev livet så lenge du kan med dine begrensninger. Følger med deg hver dag.🌷❤😘

  3. Igjen rått, nakent, ærlig og hjerteskjærende ❤️❤️❤️ TAKK for at setter ord på dine tanker og følelser og TAKK for at du deler ❤️❤️❤️ Vi friske lærer og observerer mye gjennom dine livsord ❤️ Vi skulle så gjerne endre virkeligheten for deg men blir kun hjelpeløst støttende ❤️
    Stor varm klem fra meg i dag også ❤️

  4. Dette var rått og brutalt ærlig 😢Jeg beundrer deg for den åpenheten og ærligheten du viser oss. Jeg skulle ønske jeg kunne være der for deg, holde rundt deg, og bare være… Kan ikke annet enn å sende en stor og varm klem ❤️

  5. Jeg leser det du skriver hver dag. Du er en så sterk person tror ingen på jord er som deg .❤❤

  6. Imponert over ordbruken din❤️Hvordan det er umulig og misforstå hvordan du opplever det❤️❤️Stor respekt og dyp medfølelse❤️

  7. Du er et menneske jeg ser opp til. Du klarer å formidle så ærlig. Det gjør vondt inn i sjela. Du har fått opp mine øyne for hva som er viktig og ikke her i livet. Det vil jeg takke deg for. Håper du finner en liten glede i dag også, selv om jeg forstår det ikke er lett.

    God klem Liv

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *