Jeg har savnet det

Categories Blogg

Jeg nyter hvert sekund , tenk at dere har bidratt til at jeg nå er tilbake. Dere aner ikke hvor mye det betyr , dere aner ikke hvilken stor gave dere har gitt meg. Hver morgen når jeg nå våkner så må jeg be min mann om å klype meg i armen , for jeg kan fortsatt ikke tro det er sant. Tusen takk til alle dere som har bidratt til denne reisen , jeg våkner med et smil rundt munn hver eneste morgen.

En stor takk til dere som følger meg på dette eventyret av en reise , takk for alle gode ord. Jeg klarer ikke svare alle , men jeg leser hvert eneste ord dere skriver. Hver dag venter et nytt eventyr , jeg lever livet som aldri før. Jeg sluker til meg alle opplevelser , og går til sengs fornøyd og tilfreds.

En frihetsfølelse er tilbake , jeg er nå nærmere naturen enn noengang før. Sansene er skjerpet , og en salt havlukt fyller lungene med nytt liv. Det er først nå jeg merker det , hvor mye jeg har savnet denne plassen. Det var mange i familien min som ikke kunne forstå hvorfor jeg ville bosette meg her oppe , men denne øya ga meg noe jeg hadde letet etter hele livet.

Den ga meg en følelse av fred , jeg følte meg hjemme for første gang i mitt voksne liv. Jeg har alltid vært en rastløs sjel , familiehytta i mitt barndomsrike var den eneste plassen jeg følte jeg kunne senke skuldrene. Den samme følelsen fikk jeg første gang jeg satte mine bein her på øya , og den følelsen har blitt med meg siden.

Hytta til svigerfar har alltid vært en plass der jeg virkelig har kunnet slappe av , og nå sitter jeg her igjen. Jeg syns alltid det var så rart at min mann og svigerfar ikke brukte hytta mer enn de gjorde , og mang en gang tvang jeg gubben til å pakke bilen.

Jeg har alltid følt meg hjemme her , denne lille gule hytta er terapi for sjelen. Det fins ikke innlagt vann her , og før måtte man kravle over snøskavlene for å komme seg på utedoen. Men når man satt fremfor peisen i ull longsen og hørte den beroligende knitringen , ja da var det ingen andre plasser på jord jeg ville være.

Nå sitter jeg her igjen , fremfor den samme peisen i ull longsen. For selv om det er sommer så blir aldri ull klærne pakket helt bort , og jeg elsker det! idag skal vi tilbringe hele dagen her på hytta , for første gang siden vi kom skal vi nå nyte hyttelivet til det fulle. Alt jeg føler på nå er ro og fred , her og nå er det ingen andre plasser jeg heller vil være…

6 kommentarer

6 thoughts on “Jeg har savnet det

  1. Så flott å høre at du koser deg på ferie 😀 Det er deg så vel forunt 💜 Kos deg videre, og nyt hvert sekund 💜 Det er utrolig spennende å følge dere på reisen 😃

  2. Kjære dæ Vivian ! Det e da virkelig æ som skal takke, som får lov å bli invitert inn i hverdagen , og no ferien din🙏Gleden e virkelig min🌸

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *