En uforglemmelig tur…

Categories Blogg

Selv om været ikke var på vår side idag så la det ingen demper på humøret , ut på tur aldri sur.

Turen til Hamningberg skuffer aldri , landskapet var like spektakulært som jeg husket det.

Jeg tror vi brukte to timer på en fire mils strekning , men slik er det når man blir turist i gamle trakter.

Den samme følelsen dukker bestandig opp når jeg kjører den veien , det er som å kjøre gjennom et krater.

Steinformasjoner i ulike fasonger og størrelser preger terrenget , og vi smøg oss gjennom det hele.

Det ble tydelig at dette er en populær plass for turister , for bobiler var det mer enn nok av.

 

På sommer som vinter er det liv i hyttene , og jeg ble plutselig dratt tilbake i tid.

Tilbake til en tid da viddene var dekket av et hvitt teppe , og jeg og min kjære beveget oss fort over vidda.

For på vinteren blir veien stengt utover , og da er det snøscooter som gjelder.

Gud hvor jeg savner den tiden , den frihetsfølelsen du får når du kjører over endeløse vidder er den aller beste.

Tiden står stille , det er bare deg og naturen.

Men nå er det sommer og vi fikk igjen oppleve naturen på kloss hold.

Under ligger alle bildene , det er bare å nyte….

PS : på et av bildene skjuler det seg en steinformasjon av et dyr , spent på om dere finner den og ser hva det ligner på.

8 kommentarer

8 thoughts on “En uforglemmelig tur…

  1. Fantastiske bilder, er så glad vi har hytte den veien , koselig dokker fikk tatt bilde av hytta vår og steintrollene ved veien ! Kos dokker videre, stor klæm fra mæ !😊💖👍

  2. Takk for titten 😊 Utrolig flott natur, skjønner dere brukte to timer der. Spennende å se bildene, mange fine og den flotte stranda da 👍🤩🏞️ Ha en super dag!!!

  3. Takk, for turen i et fantastisk landskap. Dette er og Norge. Utrolig natur. Eg blei minnet litt om Island. Bare at der var det lava mens her er det “gråstein.” Det var mange steintroll langs vegen, men det var og en “ulv.” Lykke til videre på eventyret eller langs minnenes veg. Spennende å følge deg/dere.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *