Jeg har gode assistenter…

Categories Blogg

Det er en grunn til at jeg liker Plantasjen så godt, for ikke nok med at de har et bra utvalg de har også god service. Som flere av dere tipset om så gikk jeg inn på nettbanken i går og tok et bilde av kjøpet, så sendte jeg assistenten ut for å bytte steinen. Det tok ikke lang tid før assistenten kom fornøyd tilbake, og det viste seg at jeg hadde ikke bare fått byttet steinen jeg hadde også fått penger igjen.

Men lykken ble dessverre kortvarig denne gangen, for når assistentene skulle åpne den første posen oppdaget de at steinen de hadde fått var mye større enn den jeg hadde fra før.
Det var da jeg ga opp, dersom de var utsolgt så fikk det bare være. Men jeg har noen fantastiske assistenter, de skjønte at jeg ikke var helt fornøyd og begynte dermed å ringe rundt til de andre Plantasje butikkene i byen.

De fant til slutt steinen jeg ville ha, det eneste problemet var at de allerede hadde åpnet tre av sekkene. Men jeg fikk byttet fem sekker så det var bedre enn ingenting. Nå trenger jeg bare noen sekker til for å få bedet mitt ferdig, så nå håper jeg at jeg blir ferdig før 17 Mai. Men i går ettermiddag fikk jeg plutselig noe annet å fokusere på, for brått dukket et redningshelikopter opp utenfor stuevinduet.

Det viste seg at de hadde funnet en tom båt driftende i fjorden her, og da ble det slått full arm.
Det er ikke første gang vi opplever slike redningsaksjoner her inne, heldigvis var det ingen mennesker om bord denne gangen. I går fikk vi virkelig utbytte av utsikten vår, det var tøft å se seaking helikopteret så nærme.

I går oppdaget jeg hvor mye klokkeranken min hadde vokst, og jeg skjønte at det var på tide å flytte den ut. Men siden klokkeranke er en klatreplante så måtte jeg gjøre et innkjøp først, et armeringsnett var det jeg trengte. Gubben festet det til ytterveggen på verandaen i går, så i dag måtte jeg ut og ordne.

Nå håper jeg den vokser seg stor og fin, det hadde vært fantastisk om veggen hadde blitt dekket av blomster. Siste rest med stein ble også lagt utover bedet i dag, noen sekker til nå så er jeg ferdig. Det har vært litt av et prosjekt, men det er det er så kjekt å se at det begynner å ta form. Vi har enda mye arbeid igjen, men nå ser vi i det minste at det går fremover…

6 kommentarer

6 thoughts on “Jeg har gode assistenter…

  1. Fint blomsterbed!Så flotte assistenter du har!Da fikk jeg et godt tips om klatreplanten din!Den må jeg få fatt i!klokkeranken!Må smugle den hjem,min kjære syns jeg har altfor mange krukker!På tomta her er jorda dårlig,så det blir mest krukker!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *