Jeg gråter… Av lykke…

Categories Blogg

Jeg er blitt bønnhørt, lykken smiler til meg om dagen, alle mine sorger og bekymringer er som blåst bort av en varm og kjærlig fønvind. Jeg har grått , ropt ut min fortvilelse i nattemørket i lang, lang tid nå. Grått mine modige tårer over økonomiske påkjenninger grunnet sykdom og lavere inntekt. 

Tårer har rent i strie strømmer for mine kjære som har måttet stå i dette sammen med meg. Men i dag, ja i dag ble jeg bønnhørt! Jeg føler jeg har vunnet i lotto, endelig fikk jeg vinnerloddet, endelig trakk jeg det lengste strået. Endelig var det noen som hørte meg, noen som så min sorg og bestemte seg for å lette min bør. 

Bergen kommune må være den beste kommunen og bo i når man blir alvorlig syk! For det første fikk vi et solid tilskudd når vi måtte bygge på huset her. Noe som medførte at jeg kunne fortsette å bo hjemme med mine kjære. Det betyr uendelig mye å få kunne fortsette å være en mamma, en ektefelle og få muligheten til å fortsette å følge opp barna. Men i dag kom endelig nyheten jeg har ventet på, drømt om, men ikke turt å håpe på.

For nå viser det seg at Bergen kommune hjelper oss med all overflødig gjeld. Er det ikke fantastisk?! Vi kan begynne å leve igjen, leve med litt lavere skuldre. Jeg svever på en rosa sky, og hører ikke annet enn englesang i ørene. Tenk så heldig vi er! Vi har fått en ny start, vi kan begynne å legge litt planer igjen. Jeg har ikke ord for hvor lykkelig jeg er, jeg er rett og slett målløs! 

Jeg har sagt det og sier det gjerne igjen, vi er inne i en god periode nå. Det var akkurat som om lyset, varmen og våren brakte med seg lykke og kjærlighet til oss alle. For som om ikke dette er nok, så har jeg enda en nyhet å komme med. Den bitte lille hemmeligheten som jeg har bært på.

Nå er det endelig avklart, datoen er satt og hotellrom er booket. Den 2 mai skal nemlig jeg og min mann være gjester på God Morgen Norge! Tenk det, lille meg og min mann på selveste God Morgen Norge! Takket være mitt søskenbarn som i all hemmelighet sendte inn linken til Tv2, så skal vi nå i rampelyset. 

Jeg er drit nervøs, men samtidig bestemt på at dette skal jeg klare. Alt for å sette fokus på denne sykdommen, og for å formidle et budskap om at livet ikke er over før det er over! Så nå er “katta ute av sekken” som det heter, så nå får dere krysse fingrene for oss. Nå skjønner dere vel hvorfor jeg er så lykkelig for tiden, jeg seiler på en medvind. Nå sender jeg alle mine gode tanker over til dere, med ønske om en strålende helg. Lykkelig helg  alle sammen 💙

 

14 kommentarer

14 thoughts on “Jeg gråter… Av lykke…

  1. wow det var sterkt..
    så fantastiske gode nyheter..
    ble kjempe glad på deres vegne..
    dette klare du så fint..skal se deg på god morgen norge..
    søte goe Vivian..ønske dere all lykke. <3 <3 <3 <3

  2. Dette var veldig gode nyheter. Jeg ble så glad på dine vegne. Vi får nøkkel til ny leilighet 2.mai, men skal få med meg God morgen Norge ja. ❤❤

  3. SÅ utrolig glad på dine vegne ❤️ Dette fortjener du og dere! Skal selvfølgelig se på 2 mai og heie på deg ❤️ Stor klem

  4. Dette var flotte nyheter, gratulerer❤ Gleder meg med dere, masse lykke til med tiden som kommer😀😀.

  5. Gratulerer så masse, tenker så mye på dere og sitter med tårer i øynene vær gang jeg leser innleggene dine, tøft å lese gøy og følge deg/dere vennen. Når du kommer på tv er jeg klar foran skjermen.
    Masse masse lykke 💖💖💖💖💖💖💖 stor klem fra meg.

  6. Fantastisk Vivian , gode nyheter både på tv og økonomisk hjelp🤗du kommer til å klare deg så fint på tv.💞

    1. Tusen takk 💖Om jeg klarer å holde nervene i sjakk så tror jeg det går greit. Men kanskje jeg blir så starstruck at jeg får fullstendig jernteppe 🤣

  7. Så fint å høre Vivian❤ må være en utrolig lettelse for dere. Tenker så mye på dere.
    Masse lykke til på TV! Tipper du klarer deg utmerket👌

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *