Jeg er heldig…

Categories Blogg

Det er snart gått ni år, ni år siden lynet slo ned.

Ni år siden de første tegnene kom snikende, ni år siden livet ble snudd på hodet.

For snart ni år siden fikk jeg den største gave et menneske kan få,

jeg ble mamma igjen til en liten prins.

 

Lite visste jeg at det lykkelige øyeblikket skulle bli starten,

starten på et livslangt mareritt.

Det som skulle bli min lykkeligste tid endte opp med å bli min største sorg,

og før jeg visste ordet av det var det blitt stummende mørkt rundt meg.

 

Tre små bokstaver kom over meg som et lynnedslag,

og i løpet av et brøkdel av et sekund forsvant alle drømmer for fremtiden.

Plutselig var det som om avgrunnen slukte meg hel, og et altoppslukende mørke tok over.

Uansett hvor jeg snudde meg var det stummende mørkt, livet var over.

 

Men sakte men sikkert kom de tilbake,

små lysstråler som prøvde å vise vei.

Stadig ble de flere,

og nå lever jeg mer i lyset enn noen gang før.

 

For selv om mørket fortsatt kommer snikende noen ganger,

så er lyset mye sterkere.

En liten glipe er nok,

mer enn nok til at lyset finner veien tilbake.

 

Idag føler jeg meg bare heldig,

snart ni år er gått og jeg lever enda.

Jeg lever som aldri før,

og jeg gjør det med en kraft inni meg som stadig vokser.

 

Jeg er en av de heldige,

jeg lever det livet som mange andre med min diagnose bare kan drømme om.

Det gjør meg både sint og frustrert,

for alle fortjener et verdig liv til siste slutt.

 

Her sitter jeg mens opplevelsene kommer strømmende på,

og jeg er heldig som har muligheten til å gripe de med begge hender.

Jeg har fantastiske mennesker rundt meg som har gjort det mulig,

livet ville vært umulig uten dem.

 

jeg vet ikke hvor lenge jeg har igjen,

alt jeg har er livet her og nå.

jeg vet at min vei vil bli tung og lang,

men en ting er sikkert, så lenge kraften er der så kjemper jeg meg videre….

6 kommentarer

6 thoughts on “Jeg er heldig…

  1. Så fantastisk godt uttrykt <3 Gleden du finner – samholdet dere imellom <3 Du er sterk! Bare et lite lysglimt er nok. Du er en "fighter" og jeg står på utsiden og ser inn med beundring for hvordan dere er mot hverandre. Kjærlighet! Størst av alt er kjærligheten. klems

  2. Jeg blir så utrolig imponert over deg.Som jeg har sagt tidligere er vi mange som har mye å lære av deg . Du er sikkert heldig som har flotte folk rundt deg med bl.a en mann som sikkert gjør alt han kan for deg. Når det gjelder minstemann har han aldri hatt en frisk mamma men for han er du garantert vedens beste mamma ♥️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *