Naturen er fantastisk…

Categories Blogg

Jeg er heldig som har naturen rett utenfor stuevinduet, hver dag får jeg nye opplevelser.
Med dyrelivet så tett på oppdager jeg stadig nye magiske øyeblikk, og for to uker siden oppdraget jeg noe fantastisk i morell treet vårt.

For to år siden kom Isak hjem med en fuglekasse som han hadde laget på skolen, og helt siden den gang har den hengt i morell treet vårt. Det var først i fjor at jeg oppdaget at det lille huset hadde fått leieboere, to små kjøttmeiser hadde flyttet inn.

Men det var i år jeg oppdaget at det hadde kommet fugleunger i fuglekassa, og plutselig en dag fikk jeg se far og mor mate ungene sine. I to uker nå har jeg sittet ute og sett på de små fuglene fly frem og tilbake for å sanke mat til sine små, og det er et fantastisk syn.

Til høsten skal jeg kjøpe et viltkamera som jeg skal få gubben til å henge opp i treet, kanskje vi da får se fugleungene forlate reiret neste vår. Men inntil da nyter jeg lyden av de små fugleungene, og synet av to flinke foreldre som hver dag flyr frem og tilbake for å skaffe mat til sine små.

Under ligger en video av livet i treet vårt, og selv om det regner i dag så hører jeg fugleungene inn når verandadøren er åpen. Med en liten filmsnutt av naturens lille mirakel ønsker jeg dere alle en god helg, ta vare på hverandre og nyt livets mange gode øyeblikk…

Ps: Se filmen helt ut, da får dere se de to ganger…

5 kommentarer

5 thoughts on “Naturen er fantastisk…

  1. Herlig! Jeg elsker fugler og er aktiv fugkekikker. Har nange kasser, og en del av dem er bebodd 💕

  2. Ja jeg sitter midt i et fugleparadis selv og nå er det lurveleven her med mating. Og vi har store flokker med canadagjess som skvaldrer noe innmari 😊Godt å sitte ute. Litt kaldt fra morgenen her men det er ok så det ikke blir så varmt om natten. Vi satte på gjennomtrekk i natt for å få luft. Vi er ikke så vant til slikt vær her på Nordvestlandet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *