Jeg blir like glad hver gang

Categories Blogg

Heldigvis har natta vært litt bedre , og det trengte jeg virkelig. I dag var det egentlig tid for en real vask , hver torsdag skal denne kjerringa i dusjen. Men jeg klarte bare ikke , flere netter med manglende søvn har tappet meg for krefter. Derfor var valget enkelt i dag , det ble godstolen og serie fremfor en slitsom dusj. Som dere sikkert vet så er noe av det første jeg gjør om morgenen er å sjekke mailen , det er alltid noe nytt som har dukket opp i løpet av natta. Fire nye mail lyste imot meg , og en av dem gjorde meg veldig glad.

Jeg blir like glad hver gang media tar kontakt , det er ingenting som betyr mer for meg enn å få belyst hvordan det er å leve med denne sykdommen. Hver lille notis gjør meg glad , hvert oppslag om ALS gir meg håp. I dag var det en av avisene her i Bergen som tok kontakt , de lurte på om de kunne få dele et av mine innlegg. Det betyr mye for meg at de følger med meg , og at de ønsker å belyse mine innlegg om denne sykdommen.  Mest sannsynlig så kommer det i helgen , men jeg deler så fort jeg vet. Så det ble en god start på dagen i dag , og bedre skulle den bli.

For i dag skulle en venninne av meg komme på besøk , og nå er det altfor lenge siden sist vi traff hverandre. Jeg hadde gjort julegavene klar , og det ble fort tydelig at min venninne og mannen hennes ikke kom tomhendt de heller. En pose med både hjemmelaget julebrød og brente mandler ble plukket frem , og til slutt en nydelig juleblomst som ble plassert i vinduet slik at jeg kunne se den.

Det var så koselig å se dem igjen , ja selv om besøket denne gangen ble litt kort. Heldigvis er stemmen min også bra idag , så jeg fikk en god samtale med min gode venninne. Og det trengte jeg , jeg trengte å føle at jeg kunne holde en samtale uten at stemmen sviktet. Jeg følte meg så lykkelig etter hun var gått , for det er ikke så ofte lenger at jeg kan si alt jeg trenger muntlig.

Dagen har gått forrykende fort , og plutselig kom en liten gutt løpende inn her. Et stort smil og ett par hender bak på ryggen fortalte det meste , en liten gutt hadde en overraskelse med seg hjem. Et rundt lite julebrød ble vist frem , to små barnehender holdt det stolt frem. Mors hjerte smeltet når hun hørte en liten gutt si , “nå kan du og jeg kose oss i kveld mamma.”

Men det var ikke bare en liten gutt som hadde en overraskelse på lur , i dag kunne også jeg overraske litt. For i dag kom pakken jeg har ventet på , en jakke og to par sko kunne hentes i dag. En liten gutt ble så glad , han kunne ikke få det på seg fort nok. Det er godt å se at det ikke bare er harde pakker som betyr noe , han gleder seg like mye uansett hva han får. Så denne dagen har vært god , og nå håper jeg julen vil gi meg mange slike dager..

.

3 kommentarer

3 thoughts on “Jeg blir like glad hver gang

  1. Så fin gutten er, i ny jakke og støvler! Håper du har det bra og får deg noen gode førjulsdager OG juledager🙂🌲❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *