Jeg ble rørt…

Categories Blogg

Helt siden julaften har jeg tenkt på bursdagen til mine foreldre, for hva skal man gi til noen som har det meste? Mine foreldre har bursdag i samme måned, ja det er faktisk bare to dager i mellom de to. Min mor har bursdag 6 februar og min far har bursdag den 8,snakk om tilfeldigheter.

Men i år fylte min far hele 80 år, og det måtte selvfølgelig markeres på et vis. Jeg ville gjerne gi mine foreldre noe personlig, noe de kunne se tilbake på og minnes. Det var da jeg fikk en idé, jeg kunne lage en fotobok! Mine foreldre har nemlig vært med på mange forskjellige turer opp i gjennom årene, så planen var å samle noen av de minnene i en fotobok.

Jeg visste at jeg hadde en bruker hos fotoknudsen, men det var en stund siden jeg hadde fremkalt noe der. Spørsmålet var bare om det programmet de hadde var noe jeg kunne bruke, det er nemlig ikke alle programmene som er lett å forstå seg på når man må bruke øynene. Det skulle vise seg at foto programmet hos fotoknudsen var av den vanskelige sorten, jeg måtte prøve og feile noen ganger før jeg fikk det til.

Men jeg er ikke kjent for å gi meg med det første, og den egenskapen kom godt med denne gangen. For når jeg først fikk det til gikk det radig unna, og plutselig hadde jeg laget 25 sider med bilder. Selv var jeg fornøyd med resultatet, lite visste jeg da at den boken skulle skape så mye oppstandelse.

For når fotoboken kom en uke etter ble en liten gutt helt ellevill, han fikk ikke nok av den boken. Jeg skjønte ingenting når boken plutselig forsvant fra rommet mitt, men det tok ikke lang tid før jeg skjønte hvor boken hadde tatt veien. Jeg ble så rørt når jeg fant en liten gutt sittende med boken i hånden, og det var da jeg forstod hvor mye de bildene betydde for han.

“Du er så flink mamma, kan du lage en sånn bok til meg også” spurte en liten gutt med et bedende blikk, ordene hans gjorde meg varm om hjertet. Gleden i øynene hans når han ga gaven til mine foreldre i går ga meg tårer i øynene, og når jeg hørte han si “mamma har laget den helt selv” skjønte jeg at han var stolt.

Boken ble høydepunktet under feiringen i går, alle ville se i den. Tenk at en fotobok skulle ende opp med å bli et av mitt stolteste øyeblikk, det hadde jeg aldri sett for meg når jeg lagde den. Det blir en fin feiring av mine foreldre i går, det var så hyggelig å treffe alle igjen. Feiringen var på Egon, og der fikk vi servert deilig mat.

Men det jeg var mest spent på i går var hvordan bakken var, men jeg har en mistanke om at naboene har lest bloggen min. For bakken var nærmest bar når vi kom kjørende i går, så det var tydelig at naboene hadde gjort en innsats. Mens gubben kjente på skuffelse over at han ikke fikk testet ut alternativene sine trakk jeg et lettelsen sukk, endelig hadde jeg litt flaks for en gangs skyld. Så gårsdagen ble perfekt på alle måter, så nå sitter jeg her med et stort smil rundt munnen…

PS. Gratulerer så mye med morsdagen til alle mødre der ute 💖

4 kommentarer

4 thoughts on “Jeg ble rørt…

  1. Så flott gave å gi. Minner og opplevelser er de beste gaver. I vår familie lages det mange fotobøker, både fra reiser og årbok. Vi bruker Cewe. Gøy å lage, gøy å få. I stedet for at bilder bare blir liggende på telefoner, hvor kun telefonens eier ser dem.
    Siden din sønn ble så begeistret, kanskje du klarer en til han også.

  2. Så utrolig kjekt det må være å få en sånn bok.Jeg skjønner godt at gutten din ønsker seg en lignende.Jeg har masse bilder på PCen men det blir absolutt ikke det samme som å bla i en bok. Du er virkelig dyktig 💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *