Jeg ble lurt trill rundt…

Categories Blogg

Selv om dagen igår var både lang og utfordrende, så endte den likevel opp med latter og ja, en uventet treningsøkt… 

 

Min datter altså, noen ganger tar hun meg fullstendig på senga, ikveld var intet unntak, hun klarte å lure meg trill rundt. Eneste trøsten er at hun lurte seg selv også. For idag var hun tilbake på skolebenken etter en lang og fin sommer. Som mange andre grugledet hun seg til å møte både kjente og ukjente etter to måneder fri, nye lærere, ny skole og en ukjent læreplan ga nok litt ekstra spenning i dag.

Det er mye som må handles inn av utstyr, skrivebøker, blyanter, kalkulator og diverse annet utstyr måtte ordnes idag. Hun er nå flink den jenta mi, for jeg kom meg ingen vei i ettermiddag, så hun ordnet alt selv etter skolen. Selvfølgelig skulle jeg ønske at jeg kunne være med henne på litt shopping, samtidig er det godt å se at hun klarer seg selv, det gjør at mammahjerte blir litt ekstra stolt.

Men tilbake til tittelen, for jeg hørte hun balte med noe uti gangen, jeg hørte hvordan hun småsnakket med seg selv, noe var det som ikke stemte helt. Jeg tenkte ikke nevneverdig over det, jeg er nok rimelig sliten etter dagen i dag, så jeg fikk ikke med meg hva det gjaldt.

Plutselig står hun fremfor meg med en oppgitt mine i hele ansiktet, “åååå, kalkulatoren virker ikke. Se selv”! I det øyeblikket var jeg både sløv og trøtt, men gjorde mitt ytterste for å fokusere på tallene i displayet på kalkulatoren. Jeg skjønte ingenting, hva var egentlig problemet?

“Se da, uansett hva jeg trykker på så vil ikke tallene gå vekk”! Jeg myste litt med øynene, måtte blinke noen ganger for i det hele tatt å kunne se ordentlig. Men jeg så det jeg og, uansett hva hun trykte på så var tallene som “limt” fast i displayet. Nå har kanskje noen av dere gjettet hva som var problemet, men der og da skjønte jeg oppriktig talt ingen verdens ting!

Jeg skulle akkurat til å si at hun måtte levere den tilbake da jeg innså at jeg hadde blitt grundig lurt. For det største gliset kom til syne hos min datter, en latter som sikkert kunne høres helt til Lofoten bredte seg i stua, og alt jeg kunne si var, “pokker ta deg”. 

For hvis du noengang har kjøpt en ny kalkulator så har du sikkert sett det. Det er et klistremerke over displayet, et nesten usynlig klistremerke med tall på. Snakk om å være lettlurt, snakk om å gå fem på!! Men en ting trøster jeg meg med, hun gikk rett på limpinnen selv også, det var derfor hun ikke ble enig med seg selv i gangen🤣. 

Men det skulle vise seg at kvelden hadde mer å by på. For når min mann bærte meg i seng, så klarte jeg å nevne at jeg var så fryktelig stiv i kroppen. “Det løser vi fort” sa min mann, mens han lempet min splitter nakne kropp i seng. Der lå jeg og lurte på hva han egentlig mente, men jeg hadde ikke før fått sukk for meg før beina ble brått løftet opp. Plutselig fikk jeg en følelse av “Deja vu”, og idet jeg innså hva han skulle til med så var det for sent.

Beina ble løftet opp i alle posisjoner og vinkler, armene havnet i bevegelser jeg ikke tror er oppfunnet engang, hoftene mine ble løftet nærmest opp til taket, og der lå jeg opp ned i en stilling som lignet på spagaten. Med ett så følte jeg meg som den akrobaten, ikke like grasiøs vel og merke, men jeg utøvde bevegelser jeg aldri hadde trodd en menneske kropp kunne gjøre 😂

Det hjalp lite at jeg ba om nåde, her skulle vondt fordrives med det vonde. Jeg har aldri sett min mann gå inn for noe mer enn han gjorde i det øyeblikket . Tårene trillet, jeg er usikker på om det var på grunn av smertene, eller fordi jeg lo så mye, men jeg lå bare å gispet etter luft på slutten mens jeg ba en stille bønn til høyere makter om å la meg overleve denne uventede “treningsøkten”.

Plutselig var det over, like fort som det begynte , og jeg la meg i går helt utmattet men myk som en turner. Hvem trenger fysioterapi liksom, ikke jeg ihvertfall, det er bare å sette min mann på saken 🤣…

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg ble lurt trill rundt…

  1. Ops,jeg så hele seansen for meg hvordan mannen din svinger deg hit og dit 🤣Fikk ei god latterkule som nesten resulterte i at jeg tisset på meg….😂😂😂Håper du får en fin og myk kveld 😘

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *