Jada!!

Categories Blogg

For en herlig dag, for et herlig liv! Som du sikkert skjønner har jeg en god dag i dag. Dette på tross av alle utfordringene jeg sto opp til. Jeg våknet opp til at jeg manglet Internett tilgang, det var full krise med en gang! Jeg prøvde alt for å se om jeg klarte det på egenhånd, men neida, den gang ei.

Assistenten var på butikken, så jeg måtte pent vente til hun kom hjem igjen. Det er på dager som denne jeg savner det å være selvstendig. Men istedenfor blir jeg sittende å se på ruteren, “ du trenger å restartes du“, uten å kunne gjøre noe. Tenk, det er tre små skritt bort til ruteren, men det er umulig for meg å komme meg bort dit for egen maskin.

Det som er tre skritt for deg, føles som å bestige Himalaya for meg. Jeg synes fortsatt det er ganske utrolig å bli så dårlig på så kort tid. Det å gå fra å løpe til fjells opptil flere ganger i uka, til å bli paralysert i egen kropp føles nærmest uvirkelig.

Heldigvis hadde jeg rett, det var bare ruteren som trengte seg en omstart. Tenk om det hadde vært løsningen på meg også, bare slå meg av og på igjen, så fungerer jeg som normalt igjen? Det hadde vært noe det! Men jeg får trøste meg med at internettet fungerer igjen ihvertfall.

Men tilbake til hvorfor jeg har en god dag. Jeg fikk en strålende nyhet i formiddag. Jeg fikk melding fra min nest eldste sønn om at han fikk jobben!! Tenk så fantastisk!! Jeg er hoppende glad, og mammahjertet brister nesten av stolthet. Det er utrolig hvor raskt det gikk. Søkte på jobben søndag, ble ringt tirsdag, intervju i går og svar i dag. Jeg er rett og slett imponert!

Dette er et firma jeg ikke har hørt så mye om. Face2face heter det. Men jeg har skjønt at de lager alt fra reklamefilmer på oppdrag, til å designe ulike merkevarer. Jeg tror det blir en spennende jobb, men ikke minst, en verdifull erfaring og ta med seg videre.

Dette blir nok en super helg, vi må jo feire litt. Vi bakte boller i går, og det blir biff til middag, det må jo være en god feiring vel. I helgen er det også fotball cup for min datter. Hadde bare været bedret seg litt, så hadde denne helgen blitt fullkommen.

Jeg var rimelig irritert på min bedre halvdel i går. For han har jobbet overtid i så lang tid nå, noe som er vel og bra for økonomien, men ikke fullt så bra for meg. Jeg ga beskjed tidlig i uken om at fredag da ville jeg fokusere litt på meg. Blant annet dra på fotballkamp. Men i går fikk jeg beskjed om at det ikke gikk, for det var så mye å gjøre på jobben. Jeg er lite ute på ting i utgangspunktet, og da blir jeg irritert når jeg en sjelden gang har avtaler jeg gjerne vil på men må droppe fordi det er mye å gjøre på jobb. Selvfølgelig kunne jeg ha tatt med meg Isak, men han er rimelig trøtt etter barnehagen, og da blir det bare sutring langs sidelinjen.

Så da får jeg heller trøste meg med boller og god middag i dag. Vi får heller håpe at de vinner sine to kamper i dag, for da får jeg en ny mulighet til å se de på søndag. stao no pao” og ” HEIA ÅSANE”!!

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *