JAAA DAAA!

Categories Blogg

Jeg er så glad , overlykkelig rett og slett.
Det føles ut som om jeg har vunnet i Lotto , livets Lotto vel og merke.
Det lille håpet som ble tent i går er nå blitt til en flamme , en flamme som skinner for meg nå.

 

Trøtt og motløs våknet jeg opp i dag , klokken var ikke mer enn 08.00.
Gjennom skitne vinduer så jeg livet fare forbi , men inne på et sykehusrom sto tiden nærmest stille. Alt jeg ville var å komme meg ut , ut i en verden der alle andre var. Men tiden går sakte når man ligger på sykehus , og en svak tikking fra veggen blir en påminnelse om all den tiden jeg har mistet.

 

Akkurat i det jeg bestemte meg for å lukke øynene igjen så skjedde det , døren gikk opp inn til rommet mitt. Inn døren kom en smilende lege , den samme smilende legen som i går.
“Jeg har sett på resultatet fra natten , og det ser mye bedre ut enn den første natten” sa han med et smil rundt munn , og de ordene traff meg som en mild bris en varm sommerdag.

 

Nå håper jeg bare lungelegen min blir like fornøyd , slik at vi kan legge trakeostomi planene tilbake på hylla.
Det er nemlig det siste jeg vil , det føles som om de bare vil operere meg nå fordi jeg en dag vil trenge det. Det blir akkurat det samme som takheisen som bare henger der , i to år har den hengt der ubrukt bare fordi jeg en dag ville trenge den.

 

Nå skal jeg snart hjem igjen , for godt denne gangen. Det ble et lengre opphold enn jeg hadde sett for meg , men jeg drar i det minste hjem med litt dyrebar tid i lomma. Jeg håper i det minste at det er det denne nye maskinen vil gi meg , litt mer tid til å nyte alle livets gleder. Så nå ber jeg en stille bønn om at lungelegen også smiler i dag , for om han er fornøyd med dette resultatet så har jeg virkelig vunnet i Lotto , men det får jeg ikke vite før neste uke…

22 kommentarer

22 thoughts on “JAAA DAAA!

  1. Så bra! Vi krysser fingrene! Og Vivian, ingen kan tvangstrakeostomeres.
    Så hvis lungelegen ønsker å bruke kniven må han ha et bedre argument enn “kjekt å ha..”

  2. Så herlige nyheter Vivian!🥳🥰

    Ønsker deg en nydelig helg med den flotte gjengen din💛🌻

  3. Så bra😁😁 kjekk lesing dette 😁😁😁på en grå fredag.
    Håpe Solen komme
    til 17 mai🇳🇴
    Ha en god helg og god 17 mai💕

  4. Så herlig, forstår du er glad, ha en fin helg og 17 mai, vi skal en tur til datter med familie, for å gjøre det lettvint bestiller vi kinamat, men hjemmelaga kaker må vi ha❤️

    1. Så koselig Tove , vi tar feiringen rolig vi også💖Håper dere får en strålende helg og en fantastisk 17 Mai, og at solen skinner den dagen💜

  5. Så gode nyheter Vivian, det gir håp, og litt fred i sjelen.❤ Sorger på forskudd er overhodet ikke velkomment hos oss, det skal de ha klart for seg. Jeg sliter med leddene, og skifter ut etterhvert som smertene blir for store. Jeg vet hvilken vei det går, men her skal det fader ikke inn noen krykker, eller rullator før jeg ber om det. Ingen sorger på forskudd her gitt, håpet og kjærligheten til livet er drivkraften vår, så vi setter ikke påminnelsen om hva som kan, jeg sier kan skje rett foran nesa på oss. Underets tid er ikke over, vi lar varme tanker krysse hverandre Vivian. Noen sitter der ute og forsker på bl.a ALS, og leddgikt. En dag finner de en medisin, og det kan like godt være du og jeg som er de heldige. Vi gir oss aldri.🥰👍 Ønsker deg og dine en riktig god helg, og en fin 17 mai.🇧🇻🌺 Nyt det❣

    1. Fantastiske Ina , for en styrke du har💓Jeg prøver også og ta sorgene etterhvert som de dukker opp , jeg hadde ikke klart å stå eller bruke beina mine fortsatt hvis jeg hadde fulgt rådet om å begynne med heis som hjelpemiddel. Nei her skal kroppen brukes så lenge jeg klarer , så kjenner meg igjen i ordene dine💖Jeg håper du får beholde funksjonen i leddene dine lenge , og at smertene holder seg borte. Riktig god helg og 17 Mai feiring til deg også Ina , håper den blir like strålende som du er💜

  6. Det var godt å høre 👍 🥰 En riktig god helg til deg og dine ❤️❤️❤️🌹🌹🇧🇻

  7. God helg og en god 17 mai ønsker jeg deg og familien din😃Selv skal jeg på jobb 17 mai,men det går helt fint☺Jobber i helsevesenet,og der kan vi ikke stenge🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *