Ingen kjære mor…

Categories Blogg

Jeg bråvåknet idag tidlig , myste med øynene for å se hva klokka var . 05.30 og gubben var allerede i gang . Ikke vet jeg hva han gjorde med koffertene , men det kunne høres ut som han var i ferd med å kaste de fra trappa og inn i bilen , effektivitet er mantraet til min kjære . Skyvedøren gikk opp med et brak, og plutselig skjønte jeg hvorfor en liten gutt er så glad i å smelle med dører.

For i døråpningen sto en bestemt gubbe , og med faretruende skritt kom han mot meg .

“Nei , vær så sn…..” jeg fikk ikke fullført engang .

Puter og dyne ble revet av meg , og der lå jeg i Evas drakt , hårene på kroppen hadde knapt klart å reise seg for kulden før jeg var plassert på badet. Lettere forvirret satt jeg på toalettet og lurte på hva som nettopp hadde skjedd , hårene på armene var like forvirret , halvparten hadde ikke fått reist seg enda .

“Skal man ha ting gjort må man gjøre det selv” sa gubben mens han demonstrerte det hele med å klappe i hendene . Ingenting i veien med det , tenkte jeg , men du kan nå sørge for at ræva mi ikke henger igjen i lakenet . Ja for så fort går det altså , jeg må faktisk kjenne etter om jeg fortsatt har en ræv å sitte på .

Så var det tid for vasking, eller rettere sagt et katteslikk. For jeg tror knapt vaskekluten berørte nesetippen før det var over , likevel ble jeg grundig tørket. Jeg hørte Isak som satt fornøyd i stua og så på barnetv , og takknemlig var jeg over at han slapp å være vitne til galskapen som utspilte seg på badet.

Da gjensto klærne , og her er det bare å lukke øynene og håpe på det beste . Jeg vet ikke om han tror jeg har vært turner i mitt tidligere liv , hvem trenger fysioterapi liksom ? Ikke jeg ihvertfall , for her blir alle ledd tøyd og bøyd i alle retninger, ja enten de vil eller ikke .

“Er du klar” spør en gubbe etter at han har fått meg på beina . Det sier litt om effektiviteten , når ordene han selv sier ikke henger med på det han gjør. Så blir trusa og buksa dratt så hardt opp at jeg plutselig fikk kjenne hvordan det må være å få et bukseløft. Hele sprekken ble nå ihvertfall fylt godt opp.

Rett i rullestolen og ut i bilen med meg , og her sitter jeg altså delvis klar for avreise. Ja for halve meg ligger enda i senga og lurer på hvor lang tid det tar for en gubbe å innse at han har glemt noe ….

Rettigheter : tegninger.no

17 kommentarer

17 thoughts on “Ingen kjære mor…

  1. 😂🤣Fantastisk! Nå fikk jeg meg en real latter her på morgenen 😀 Gubben her i huset lurer på hva som skjer 😂Du har en utrolig evne til å gjøre situasjonen levende for oss lesere. God tur, og kos dere masse 💜

  2. Jeg flire meg skakk😂 du er skjønn. Så god å beskrive at man nesten er til stede.

    Masse god tur til Oslo

  3. For en “fantastisk” start på dagen 🙈 Hege. Mannen din er iallefall effektiv, og det kunne jo vært stikk motsatt- det hadde nok faktisk vært verre 😂 Nei, nå er dere iallefall klare for avreise da, jeg gleder meg til å høre hvordan dette eventyret deres går. Jeg er spent jeg også. Masse lykke til, du kommer til å skinne, i flott kjole, nye sko, flott make up og dandert hår 👑 God tur, flotte deg!

  4. Jeg ler meg fillete!🤣 Ser levende for meg “morgen-showet🤣
    Riktig god tur over fjellet! Dette blir nok en fantastisk helg for dere🤩💛

  5. Hei Vivian.

    Der fikk jeg meg en god latter. Du skriver bare helt fantastisk.
    Ønsker dere en riktig god tur og kos dere masse.

  6. Jeg ler skikkelig her nå, ser for meg hele seansen 😂😂😂 herlig lesing 😉😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *