Ingen kjære mor….

Categories Blogg

Det er ingen tvil om at svigerfar får kjørt seg nå om dagen, energinivået til en liten gutt er mer enn nok for svigerfar å takle. Hver gang svigerfar tror han har overtaket kommer en liten gutt med nye triks, og da går en stakkars svigerfar ned for telling. Endelig har en liten gutt fått noen å herje med, men energinivået til en liten gutt er på nivå med ti ville hester så det er ikke rart svigerfar blir sliten.

I går kjente jeg hvordan hårene reiste seg på kroppen min når svigerfar plutselig stilte seg opp på gulvet fremfor en liten gutt og yppet opp til kamp, hadde ikke svigerfar lært noe på den tiden han har vært her?? Yppe opp til bråk fremfor en liten gutt er det siste man bør gjøre, det er som om å be om krig.

Lydene som kom i fra svigerfar gjorde meg en smule bekymret, det var ingen tvil om at han hadde undervurdert sin motstander. En liten gutt ga alt i kampen mot bestefaren, og det var liten tvil om hvem som var mest utholdende. Peselydene som kom i fra svigerfar sa alt, blodpumpa til svigerfar fikk virkelig kjørt seg.

Se film her!

Så når gubben i går kveld ga sin far en arbeidsoppgave tenkte jeg mitt, for den treningsøkta med en liten gutt hadde nesten tatt knekken på en stakkars bestefar. Jeg tror svigerfar har fått mer trening de to ukene han har vært her enn hva han har fått de siste årene, og det kan vi takke en liten gutt for. Men i følge gubben hadde arbeidet knapt nok begynte, og beviset på det lå på enga.

Jeg fikk nok et bevis på at svigerfar har tatt seg ut de siste dagene når jeg våknet i dag, for svigerfar som alltid stor opp tidlig lå helt til klokka ti i dag. Det så ikke ut som han var klar for å arbeide i dag, men han tok motet til seg til slutt og luntet av gårde. Synet av svigerfar i arbeidsjakka til gubben luntende over enga fikk smilet ditt til å komme, og det var nesten så jeg kunne høre pesingen hans helt inn når han tok de første greinene og dro de med seg.

Men det gikk ikke lang tid før han kom inn igjen, arbeidsøkta hadde knapt nok begynt før den var over. “Han tar livet av far sin” utbrøt svigerfar når han kom inn igjen, og igjen ble det tydelig at svigerfar hadde tatt lett på oppgaven som sønnen hadde gitt han. For når gubben satte far sin i arbeid mente svigerfar at det skulle han klare på to dager, men i dag fikk pipa en annen lyd.

“Dette kommer til å ta minst to uker” sa han i det han dumpet ned i sofaen, så da blir han vel ferdig før han setter snuten nordover igjen. Men jeg tror nok svigerfar trenger en ferie når han kommer hjem igjen, for ukene her hos oss har tydeligvis krevd mye. Men det skal han ha, han står nå på. Det beste er at jeg har selskap hele dagen, ja bortsett fra de gangene han sover da…

4 kommentarer

4 thoughts on “Ingen kjære mor….

  1. Svigerfar mollkoser seg sikkert når han er hos dere og kan Bryne seg på Isak, dette er nok win win for begge to, klem

  2. Trivelig med bestefarbesøk ❤ Og veldig gøy at guttungen bruker skjorta jeg malte til ham 💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *