Gratulerer med dagen min kjære datter 💖

Categories Blogg

Jeg kan enda huske den dagen du ble født, et lite skrukkete ansikt så dagens lys.
Du kom med lyset, et lys som bare har blitt sterkere for hvert år som har gått.
Ventetiden ble lang, 7 dager over tiden måtte jeg gå.Men når du først bestemte deg for å komme ut så kom du fort, så fort at du gjorde din far helt svett.

Kjærligheten er aller størst når en mor får møte sitt barn for første gang.
Du var nummer tre i rekken, to brødre ventet spent.
En liten prinsesse føyde seg inn i rekken, likevel klarte to brødre nesten ikke holde tritt.
Du var høyt og lavt fra første stund, det to gutter gjorde skulle du gjøre bedre.

Livet med deg har vært et eventyr, du har holdt oss i ånde fra første øyeblikk.
Men selv om du har gitt oss hjertet i halsen mang en gang, så viste du tidlig en indre styrke.
Du sto støtt på egne bein, du fulgte din egen vei. Aldri har du hørt på de som prøvde, de som prøvde å trykke deg ned.

Den viktigste lærdommen tok du med deg, du var tro mot deg selv.
Aldri har du prøvd å late som, med mor sine ord i øret banet du din egen vei. “Du er god nok som du er” var mor sin setning hver kveld, og du har virkelig skint deg gjennom livet.Men en ting brukte du litt tid på, likevel fant du den til slutt.

 

Jeg blir nesten svett bare ved tanken, jeg tror du har vært innom de fleste idretter.
Bryting, svømming, riding er bare en brøkdel, men når fotball ble prøvd så var du fortapt.
Jeg ble ikke det minste overrasket når treneren sa du hadde talent, for du har gitt alt i alle grener. Likevel ble fotball noe spesielt, og selv om du nå har lagt fotballen på hylla så har vi mange gode minner å se tilbake på.

 

Du ble matchvinner på overtid i ekstraomgangene i Norway cup, det glemmer jeg aldri…

Vi har alltid hatt et nært forhold du og jeg, åpenhet har alltid vært et nøkkelord.
På mange måter er du en sjelden vare, for det er ikke mange ungdommer som velger hjemmekos fremfor fest og sprell på en lørdagskveld. Aldri har vi sittet hjemme bekymret, lurt på hva du gjorde nå. Pliktoppfyllende har du alltid vært, en egenskap vi virkelig har satt pris på.

Nå er det militærtjenesten som gjelder, og jeg kunne ikke vært mer stolt.
Det er ingen tvil om at du trives som milliliterpoliti, så det kom ikke som en overraskelse når du ringte hjem og sa at du hadde forlenget perioden. Du har en stå på vilje som er enorm, du gir deg aldri!

Når jeg en dag blir borte så blir du limet, jeg ser det allerede nå.
For når jeg ikke kunne lenger så tok du over, tre brødre og en stefar er heldige som har deg.
Du gjorde meg lykkelig når du ble født, og lykke har du gitt meg hver dag siden.
Gratulerer med dagen min kjære datter, jeg elsker deg…

 

 

 

9 kommentarer

9 thoughts on “Gratulerer med dagen min kjære datter 💖

  1. Gratulerer med dagen til datteren din! Du har all grunn til å være stolt 💕 Og mye av den gode ballasten hun har, har hun nok fått av deg! ❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *