Hvorfor skal alle være så j#vla blide hele tiden???

Categories Blogg

Jeg ser de overalt, mennesker som kun viser en side av seg selv.
Uansett hvilke problemer de har så smiler de, det spiller ingen rolle om livet raser i fra hverandre rundt dem.
Korthuset har rast for lengst men de smiler, smiler helt til siste slutt.
Daglig kommer det nye, den ene mer tapper enn den andre.

 

Jeg er ikke tapper, jeg gråter like mye som jeg smiler.
Jeg tar ikke på meg et smil på vonde dager, da lar jeg tårene renne fritt.
Livet mitt består av gode og dårlige dager, noen ganger ser jeg bare mørke.
Livet mitt er fullt av kontraster, og jeg prøver å dele alle nyanser.

 

Livet mitt er ikke et glansbilde på instagram, livet mitt er fullt av prøvelser og utfordringer.
Noen dager kommer jeg meg knapt opp av senga, maktesløsheten er stor.
Etter ALS rammet har livet mitt blitt til en berg og dalbane, hver dag dukker det opp nye utfordringer.
Hindringene blir stadig større, og jeg legger ikke skjul på det.

 

Men så ser jeg de, andre syke som smiler seg gjennom livet.
Aldri en tåre og se, ingen dårlige dager.
Stadig tar de nye utfordringer på strak arm, og alt jeg ser er store smil.
Det er da jeg føler på det, de er mye sterkere enn jeg noengang kommer til å bli.

 

Hvorfor skal alle være så j#vla blide hele tiden? Hvorfor kan vi ikke bare være mennesker alle sammen?
Mennesker som deler både gode og dårlige dager, latter så vel som tårer.
Jeg vil så gjerne se menneskene bakom maskene, jeg vil se hele mennesket.
Men istedenfor ser jeg bare smil, store smil som får meg til å føle meg svak….

13 kommentarer

13 thoughts on “Hvorfor skal alle være så j#vla blide hele tiden???

  1. Mange av de smilende menneskene er relativt stive i maska.

    Du er sterk og tøff fordi du tør å vise oss hele mennesket, og ikke bare gjemmer deg bak en smilende maske.

  2. Det er det som er så flott med deg ❤

    Du viser oss alt, også de vonde dagene, og vi får lese både når du er lei deg, har vondt, er sint, eller glad osv. Det er det som gjør at du føles så helt, og ekte som den personen du er.

    Og selv om vi kanskje helst vil vise oss når vi har det bra, så tror jeg det er viktig å la andre få se at livet er “dritt” for oss også. For alle har vi disse dagene, både syke som friske.

    Takk for at du deler med deg på godt og vondt! ☺💕

  3. Det er det som er så flott med deg ❤

    Du viser oss alt, også de vonde dagene, og vi får lese både når du er lei deg, har vondt, er sint, eller glad osv. Det er det som gjør at du føles så helt, og ekte som den personen du er.

    Og selv om vi kanskje helst vil vise oss når vi har det bra, så tror jeg det er viktig å la andre få se at livet er “dritt” for oss også. For alle har vi disse dagene, både syke som friske.

    Takk for at du deler med deg på godt og vondt! ☺💕

  4. Jeg tror det faktisk ikke er bra å holde inne følelser, om de er gode eller dårlige. Jeg er ganske åpen og det er ikke så vanskelig å se hvilket humør jeg er i. Man har lov å vise at man er både sint, frustrert, leiseg, glad, overrasket osv Jeg leste en gang en artikkel om psykisk helse. Man kunne bli syk av å skjule følelsene sine, slipp de ut og det er ikke noe å skamme seg over hva man føler. Alle dager kan ikke være bra dager.

    1. Du har så rett Lillian , vi trenger å få utløp for alle våre følelser. Holde de inne gjør deg bare frustrert, som en tikkende bombe som bare venter på å gå av.

  5. Jeg er så enig med deg. På sosiale medier er det det perfekte liv som leves,og alle er så fornøyde. Jeg synes man skal kunne vise sitt virkelige jeg. Ingen har det perfekt bestandig,men vi forventer at alle skal være blid og fornøyd bestandig. Hvis man stiller spørsmålet ” hvordan går det, eller går det bra” forventer man et jo, det går bra. Opplevde for noen år siden følgende: Jeg hilste God morgen til en god kollega, og fikk da det uventede svaret: Det er faen meg ikke noen god morgen. Fikk først bakoversveis, før jeg måtte spørre hva som plaget henne. Hun hadde kjørt på en hund på tur til jobb( gikk bra med hunden), men hun fikk seg en støkk. Da ble jeg bevisst på at man må være forberedt på absolutt alle svar, ikke bare de positive.

    1. Flere skulle gjort som kollegaen din Trude, tørre å svare ærlig på slike spørsmål💜Noen ganger er vi så redd for hva andre tenker fremfor å vise følelser, men det er vel bare slik vi mennesker er💖

  6. Kanskje de som tilsynelatende smiler hele tiden har noen de åpner seg for. Ikke alltid lett å åpne seg offentlig. Jeg håper ihvertfall det.
    Du er tydeligvis sterk nok til å fortelle oss hvordan du har det. Og det er jeg glad for.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *