Hardt arbeid lønner seg…

Categories Blogg

Selv om assistenten hadde gjort en god jobb med drivhusene i går så var det fortsatt arbeid igjen til gubben når han kom hjem.
Jeg er glad jeg er gift med en driftig kar (ja når han vil vel og merke), han har som regel en løsning på det meste.
Vi var dessverre tom for impregnert material, de siste plankene gikk med til de andre pallekarmene mine.
Løkene mine måtte reddes fra Hjorten, og dermed ble den materialen brukt til å lage bunn i de karmene.

Derfor måtte gubben krype til korset når jeg kjøpte drivhus, vi måtte nemlig ha bunn i disse pallekarmene også.
Jeg trodde egentlig gubben kjøpte mer impregnert materiale, men han hadde tydeligvis andre planer denne gangen.
Han kom hjem med fire store forskalingsplater under armer, svarte plater som sto i stil med både drivhusene og pallekarmene.
De ble deretter sagd til etter mål, og skrudd fast i bunnen på pallekarmene.

 

Selv om disse platene er hakke dyrere enn vanlig material så tåler de til gjengjeld alt.
Dessuten fikk vi et jevnere underlag i forhold til flere planker på rad og rekke.
Vi har nemlig en høy mur i hagen med klosser på toppen, og det var disse klossene vi ville utnytte nå.
Planen var å sette de på muren, på den måten fikk jeg utnyttet en mur som jeg har irritert meg over lenge nå.

Så idag var det bare å komme seg ut, for nå når drivhusene sto ferdig måtte plantene flyttes over.
Vi har holdt på i hele formiddag, assistenten har virkelig fått kjørt seg i varmen.
Jeg ble svett bare av å se på henne, men hun tok det hele som vanlig med et smil.
Nå håper jeg bare at plantene trives i sitt nye hjem, de har i det minste fått mer boltringsplass.

I går kom en liten gutt hjem igjen også, han var et eneste stort smil når han kom løpende opp til huset.
” Det er så godt å være hjemme igjen mamma ” ropte han i det han kom løpende mot meg, gjensynsgleden ble stor for oss alle.
“Skal jeg bli med deg på jobb i morgen pappa” var det første han spurte om etter han hadde gitt oss begge en stor klem.
Så idag for to lykkelige arbeidskarer grytidlig på jobb, og igjen ble badet fylt med sangstrofer fra en liten gutt.

Nå er det bare noen dager igjen til sommerferien kan begynne for oss også, fire uker sammen med mine kjære.
Gudene skal vite at jeg gleder meg til det, nyte late dager og gjøre akkurat det vi vil uten å tenke på noe annet.
Vi får håpe været holder seg slik som det er nå, det hadde vært perfekt.
Ja kanskje ikke for gubben da, det er vel like før han bygger seg en iglo…

2 kommentarer

2 thoughts on “Hardt arbeid lønner seg…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *