Hverdagen kom fort tilbake

Categories Blogg

Jeg kjente på det under middagen på lørdag, magen magen begynte å skape seg igjen.

Etter jeg begynte med næringsdrikker har jeg vært plaget med hard mage, og denne gangen var det så grusomt at jeg måtte be om nåde til høyere makter.

I fire dager har jeg prøvd å få tømt magen, selv dråpene jeg tok så ikke ut til å virke.

Jeg skulle egentlig vært på kontroll i dag men den måtte jeg bare utsette.

For jeg var så dårlig i dag når jeg våknet i dag at jeg knapt kom meg ut av senga.

Heldigvis fikk jeg tømt meg i dag, og det tok bare fire dager.

Jeg er helt ferdig her jeg sitter, det føles ut som om jeg har vært i gjennom en fødsel.

Nå håper jeg bare at det blir lenge til neste gang, for dette klarer jeg ikke i lengden.

Jeg hadde egentlig planer om å komme meg ut i dag, jeg har så lyst til å ordne det nye blomster bedet mitt.

Synet av liljene mine i dag ga meg inspirasjon, og nå klør det i fingrene mine.

Så nå håper jeg at formen min kommer seg til i morgen, for da har jeg planer.

Det er nemlig en butikk som får meg til å glemme alle problemer, Plantasjen er blitt min nye snopebutikk…

 

7 kommentarer

7 thoughts on “Hverdagen kom fort tilbake

  1. Hei Vivian!
    Dette er første gang jeg skriver her på bloggen din. Jeg “fant” deg for noen uker siden og ble hektet på bloggen. Har lest meg opp til sommeren i fjor, foreløpig.

    Jeg er så imponert over alt du klarer og hvor godt du lever livet tross ALS. At du klarer å skrive så mye med øynene, det er litt av en bragd!

    Et tips mot forstoppelse er “Movicol”. Det er et pulver som røres ut i vann og tas ved behov eller daglig om det er nødvendig. Det fungerer veldig godt for meg.

    1. Så hyggelig å høre Marita, jeg er så glad for at det finnes hjelpemidler som gir meg muligheten til å ha en stemme. Tusen takk for tips, jeg skal teste det ut.

  2. Føler med deg. Jeg går på medisiner som gir meg forstoppelse, og det føles som du sier, at man har vært gjennom en fødsel. Jeg håper det bedrer seg. Skal prøve det som Marita tipser om.

  3. Kjære Vivian😊.
    Uansett alvorlig sykdom og det som følger med syns jeg du er så utrolig rå på å formidle og sette pris på de fine, hyggelige og nære ting rundt deg og dine❤.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *