Hva skal DU bruke helgen til?

Categories Blogg

Endelig er det fredag igjen , en ny helg står for døren.
Ute skinner solen fra en skyfri himmel , alt ligger tilrette for nok en perfekt helg.
Jeg sitter her og venter på en ny forsyning med ved , ti fulle sekker som skal fylle opp vedlageret vårt.
-13 grader kan leses av gradestokken i dag , en av de kaldeste dagene hittil i Bergen.

 

Denne helgen kommer også med trippel feiring , en dag utmerker seg denne helgen.
På søndag er det både morsdag og fastelavn , og sist men ikke minst , kjærligheten skal feires.
Men vi har også en fjerde grunn til å feire , på søndag skal mine foreldre feires.

 

Fastelavn er vel det eneste bortsett fra mine foreldre som blir feiret i dette huset.
Jeg vet nemlig hvem jeg er gift med.
Det blir nok ingen diktlesing omringet av levende lys i dette huset , og med blomsterbutikkene stengt så er det ingen fare for at jeg blir omringet av blomster med det første heller.

 

For å være helt ærlig så er jeg ikke sikker på om jeg vil ha det heller , tanken på at gubben skal stå på kne fremfor meg å lese dikt får hårene til å reise seg på kroppen.
Her hos oss pleier Valentinesdagen  og bli forbigått i stillhet , ikke skjønner jeg meningen med denne begivenheten.

 

Så du kan ta det med ro gubbe , din kjærlighet til meg blir bevist hver eneste dag.
Hver gang du hiver meg over skuldrene som en filledukke føler jeg det , og når du kler på meg bak frem så vet jeg det.
Jeg trenger ingen dikt for å feire kjærligheten , den blir mer enn nok feiret hver eneste dag.

 

Men det er nå bare oss , hvordan er det med deg??
Hva skal du bruke helgen til , blir det trippel feiring hos deg denne helgen?
Uansett hva du skal bruke den til så bruk den godt , trekk inn den deilige friske vinterluften og hver takknemlig for livet.
Det skal nemlig jeg gjøre , jeg må bare få gubben opp av gulvet først…

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Hva skal DU bruke helgen til?

  1. Her i Alta er det et forrykende uvær, vind og snø hånd i hånd. Helga skal brukes til det vanlige først og fremst. Tidlig ut på butikken i morgen. Jeg skal kose meg inne mens gubben er ute og måker snø. Hører allerede mannskapene.. satan i H…kor mye snø😂 Forhåpentligvis kommer den nybakte familien fra Hammerfest bsykehus, og da må jeg nok dra og besøke mitt første barnebarn 💕 ønsker deg og dine en riktig god helg 💜

    1. Ja hørte det var ille vær i Vardø også , håper dere står han av 💜Bannskap fra gubben er som salmesang i mine ører , det er først når glosene kan høres at du vet de virkelig jobber 😂 Ønsker deg en strålende helg og håper du får treffe barnebarnet ditt , kjenner jeg er litt misunnelig 💜

  2. He, he! Her i huset blir heller ikke Valentines-dagen feiret🤣Men også her ser man bevis på kjærlighet generelt i værdagen💕
    Her skal helgen åpnes med god middag og avslapping på sofaen med Tv-titting og lesing. Tar det rolig med andre ord😁Baking av boller må til på sønda’n. Og litt feiring av morsdagen eegner jeg med at det blir! God helg til deg og dine!

  3. Det blir ikke trippelfeiring her i heimen heller det må sies. I år har æ dog kjøpt et fastelavensris av sanitetsforening 👏Det er det mange år siden æ har fått tak i, og gir mæ barndomsminner fra heimbygda mi.
    Ut og lufte hodet blir det alltid tid til.👍
    Litt ruskevær har det vært, og når det meldes forrykende uvær tilogmed i Alta da altså. 😅
    God helg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *